Progresívne Slovensko vyjadruje nesúhlas so zrušením vlakových spojení IC vlakov na trase Košice-Bratislava. Predĺži cestovanie a bude mať negatívny dopad na širokú verejnosť, vrátane osôb so zdravotným znevýhodnením, vyhlásila členka Výboru NR SR pre sociálne veci Veronika Veslárová. Zrušenie rýchleho spojenia predĺži cestovanie o takmer trištvrte hodiny, čo môže výrazne ovplyvniť zdravotný stav osôb s
Progresívne Slovensko vyjadruje nesúhlas so zrušením vlakových spojení IC vlakov na trase Košice-Bratislava. Predĺži cestovanie a bude mať negatívny dopad na širokú verejnosť, vrátane osôb so zdravotným znevýhodnením, vyhlásila členka Výboru NR SR pre sociálne veci Veronika Veslárová.
Zrušenie rýchleho spojenia predĺži cestovanie o takmer trištvrte hodiny, čo môže výrazne ovplyvniť zdravotný stav osôb s telesným postihnutím. “Pre nich každá minúta naviac znamená zvýšenú bolesť a diskomfort. Pre osoby s autizmom môže takáto zmena znamenať výrazné narušenie zaužívaných rituálov,” upozornila Veronika Veslárová, poslankyňa PS a členka Výboru pre sociálne veci.
Títo ľudia sú podľa Veslárovej aj bez toho diskriminovaní v rámci cestovania vlakom. „Osoby na vozíku si musia svoju cestu plánovať a nahlasovať vopred, čo im znemožňuje flexibilitu, ktorú majú ostatní,” dodala Veslárová.
Progresívne Slovensko apeluje na vládu, aby prehodnotila zrušenie IC vlakov a prijala opatrenia, ktoré zabezpečia rovnaký prístup k doprave pre všetkých občanov. Ak sa k tlaku na vládu chcete pridať, petíciu môžete podpísať na tomto odkaze.
“Kráčame späť v čase. Z Bratislavy do Košíc budeme vďaka Ficovej vláde cestovať dlhšie. Kvalitné a rýchle spojenie medzi Košicami a hlavným mestom je kľúčové pre rozvoj nášho regiónu,” upozornil poslanec a predseda klubu PS Martin Dubéci s tým, že dnes neexistujú dobré alternatívy pre vlakové spojenie.
“Skracovať vzdialenosti medzi regiónmi Slovenska by malo byť prioritou. Celá EÚ ide cestou dostupnej a ekologickej železničnej dopravy. Ficove vlády ale dlhodobým zanedbávaním rozvoja infraštruktúry nakoniec spôsobili opak. Pán minister, prestaňte železniciam škrtať trasy a vlaky. Je to cesta do pekla,” zakončil odborník PS na dopravu Martin Pekár.
Podobné články

Štefan Kišš: Každý deň akože konsolidácie na spôsob Kamenického je ďalším ohrozením budúcnosti krajiny
24. apríla
Ficova drahota a transakčná daň na ľudí dopadajú čoraz tvrdšie. Štátny dlh stále rastie. V prepočte na občana je to viac ako 14-tisíc eur, od nástupu Ficovej vlády o 1500 eur viac....

Michal Šimečka: Vyzývam premiéra Fica, aby zrušil cestu do Moskvy
24. apríla
Minimálne 9 mŕtvych a 70 zranených vrátane detí v Kyjeve. Ďalší vražedný ruský útok jasne ukazuje, že Putinov režim nemá záujem o mier. "Vyzývam premiéra Fica, aby zrušil svoju...

Ján Hargaš: Kto ešte nebol za tejto vlády štátnym tajomníkom, nech sa hlási u ľubovoľného ministra
23. apríla
V čase konsolidácie má Ficova vláda historicky najvyšší počet štátnych tajomníkov a minister investícií Samuel Migaľ ešte pridá ďalšieho - v poradí už 36-teho. "Na ministerstve...