Prejsť na obsah

Poslanec NR SR Marek Lackovič zbiera podpisy na zdvojkoľajnenie železničnej trate Bratislava – Komárno

Poslanec NR SR Marek Lackovič zbiera podpisy na zdvojkoľajnenie železničnej trate Bratislava – D. Streda – Komárno. Podľa neho sa súčasná trať pomaly, ale isto rozpadáva, blíži sa k hranici svojej životnosti a nezodpovedá aktuálnym potrebám. “Ročný počet prepravných cestujúcich sa od vstupu súkromného dopravcu zvýšil z približne milióna cestujúcich v roku 2011 na 4 milióny cestujúcich

Poslanec NR SR Marek Lackovič zbiera podpisy na zdvojkoľajnenie železničnej trate Bratislava – D. Streda – Komárno. Podľa neho sa súčasná trať pomaly, ale isto rozpadáva, blíži sa k hranici svojej životnosti a nezodpovedá aktuálnym potrebám.

“Ročný počet prepravných cestujúcich sa od vstupu súkromného dopravcu zvýšil z približne milióna cestujúcich v roku 2011 na 4 milióny cestujúcich v roku 2022. Priemerný vek železničného zvršku a spodku na trati je 32 rokov, resp. 40 rokov, pričom hranica životnosti tejto infraštruktúry je 40 rokov. Do roku 2030 dosiahne alebo prekročí hranicu životnosti 50 % dĺžky trate. V prípade, že neprebehne komplexná rekonštrukcia trate, hrozí ďalšie znižovanie dopravnej kapacity v dôsledku obmedzení traťovej rýchlosti na 50 km/h. Pokiaľ trať okamžite štát neopraví, môžeme na ňu pustiť aj tie najmodernejšie rakety, ale cestujúcim to nepomôže, pretože koľajnice sa rozpadávajú v priamom prenose. Podľa
interného zhodnotenia ŽSR je trať Bratislava – Komárno v stave, ktorý si vyžaduje rekonštrukciu do roku 2027,” uviedol Lackovič.

Ku projektu bola v roku 2021 vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti so 6 možnosťami technického riešenia, na základe ktorej Útvar hodnoty za peniaze odporučil variant s bezodkladným dobudovaním druhej koľaje na časti úseku trate. ÚHP považuje za dôležité predovšetkým zvýšiť priepustnosť trate.

“Tu nejde len o komfort, ale aj bezpečie desaťtisícov cestujúcich. Preto zbieram podpisy za zdvojkoľajnenie trate a žiadam kompetentných o bezodkladné dobudovanie a modernizáciu tejto kritickej železničnej infraštruktúry. Je to mimoriadne naliehavá otázka, ktorú budem predkladať aj v pléne Národnej rady, spolu s tisíckami podpisov od signatárov petície‘‘ dodáva Lackovič.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Prémier by vianočnou cestou do Moskvy nič nevyriešil, o tranzite plynu musí rokovať v Kyjive

21. decembra

Vyzývame predsedu vlády, nech sa vyjadrí k informáciám, že sa ešte pred Vianocami chystá na návštevu Moskvy, uviedol predseda Progresívneho Slovenska Michal Šimečka. Udávajú to podľa...

Zora Jaurová: Machalovi nominanti vo FPU spôsobili hneď na prvom stretnutí chaos

20. decembra

Podpredsedníčka Progresívneho Slovenska Zora Jaurová sa zúčastnila na mimoriadnom zasadnutí sa Rady Fondu na podporu umenia, "Po dlhom čase bolo uznášaniaschopné, keďže nominanti...

Zdravotníctvo je dočasne stabilizované, ale stále v ohrození života

20. decembra

Dohoda s odbormi je dobrou správou pre pacientov a sme pripravení kvôli nej prísť do parlamentu, reagoval poslanec Progresívneho Slovenska Oskar Dvořák. "Zdravotníctvo však je dočasne...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare