Prejsť na obsah

Poslanec NR SR Marek Lackovič zbiera podpisy na zdvojkoľajnenie železničnej trate Bratislava – Komárno

Poslanec NR SR Marek Lackovič zbiera podpisy na zdvojkoľajnenie železničnej trate Bratislava – D. Streda – Komárno. Podľa neho sa súčasná trať pomaly, ale isto rozpadáva, blíži sa k hranici svojej životnosti a nezodpovedá aktuálnym potrebám. “Ročný počet prepravných cestujúcich sa od vstupu súkromného dopravcu zvýšil z približne milióna cestujúcich v roku 2011 na 4 milióny cestujúcich

Poslanec NR SR Marek Lackovič zbiera podpisy na zdvojkoľajnenie železničnej trate Bratislava – D. Streda – Komárno. Podľa neho sa súčasná trať pomaly, ale isto rozpadáva, blíži sa k hranici svojej životnosti a nezodpovedá aktuálnym potrebám.

“Ročný počet prepravných cestujúcich sa od vstupu súkromného dopravcu zvýšil z približne milióna cestujúcich v roku 2011 na 4 milióny cestujúcich v roku 2022. Priemerný vek železničného zvršku a spodku na trati je 32 rokov, resp. 40 rokov, pričom hranica životnosti tejto infraštruktúry je 40 rokov. Do roku 2030 dosiahne alebo prekročí hranicu životnosti 50 % dĺžky trate. V prípade, že neprebehne komplexná rekonštrukcia trate, hrozí ďalšie znižovanie dopravnej kapacity v dôsledku obmedzení traťovej rýchlosti na 50 km/h. Pokiaľ trať okamžite štát neopraví, môžeme na ňu pustiť aj tie najmodernejšie rakety, ale cestujúcim to nepomôže, pretože koľajnice sa rozpadávajú v priamom prenose. Podľa
interného zhodnotenia ŽSR je trať Bratislava – Komárno v stave, ktorý si vyžaduje rekonštrukciu do roku 2027,” uviedol Lackovič.

Ku projektu bola v roku 2021 vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti so 6 možnosťami technického riešenia, na základe ktorej Útvar hodnoty za peniaze odporučil variant s bezodkladným dobudovaním druhej koľaje na časti úseku trate. ÚHP považuje za dôležité predovšetkým zvýšiť priepustnosť trate.

“Tu nejde len o komfort, ale aj bezpečie desaťtisícov cestujúcich. Preto zbieram podpisy za zdvojkoľajnenie trate a žiadam kompetentných o bezodkladné dobudovanie a modernizáciu tejto kritickej železničnej infraštruktúry. Je to mimoriadne naliehavá otázka, ktorú budem predkladať aj v pléne Národnej rady, spolu s tisíckami podpisov od signatárov petície‘‘ dodáva Lackovič.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Namiesto riešenia domácich problémov, Fico radšej rozpráva konzervatívcom o dvoch pohlaviach

22. februára

Príhovor Roberta Fica na konferencii CPAC ukazuje, ako veľmi premiér opustil Slovensko a záujmy našich občanov, povedal predseda Progresívneho Slovenska Michal Šimečka. "Ak by mal Fico...

Beáta Jurík odcestuje do Kyjeva pri príležitosti tretieho výročia vojny na Ukrajine 

22. februára

Podpredsedníčka Výboru NR SR pre európske záležitosti Beáta Jurík prijala pozvanie skupiny United for Ukraine. V nedeľu (23. februára) navštívi Kyjev pri príležitosti nadchádzajúceho...

Pre nefunkčný a drahý jednotný cestovný lístok podávame podnet na NKÚ

21. februára

Jednotný cestovný lístok mal byť prelomovým riešením. Jednoduchý prestup medzi dopravcami, jednu aplikácia a pohodlnejšie cestovanie. V rukách Ficovej vlády sa z dobrej myšlienky stal...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare