Prejsť na obsah

Poslanec NR SR Marek Lackovič zbiera podpisy na zdvojkoľajnenie železničnej trate Bratislava – Komárno

Poslanec NR SR Marek Lackovič zbiera podpisy na zdvojkoľajnenie železničnej trate Bratislava – D. Streda – Komárno. Podľa neho sa súčasná trať pomaly, ale isto rozpadáva, blíži sa k hranici svojej životnosti a nezodpovedá aktuálnym potrebám. “Ročný počet prepravných cestujúcich sa od vstupu súkromného dopravcu zvýšil z približne milióna cestujúcich v roku 2011 na 4 milióny cestujúcich

Poslanec NR SR Marek Lackovič zbiera podpisy na zdvojkoľajnenie železničnej trate Bratislava – D. Streda – Komárno. Podľa neho sa súčasná trať pomaly, ale isto rozpadáva, blíži sa k hranici svojej životnosti a nezodpovedá aktuálnym potrebám.

“Ročný počet prepravných cestujúcich sa od vstupu súkromného dopravcu zvýšil z približne milióna cestujúcich v roku 2011 na 4 milióny cestujúcich v roku 2022. Priemerný vek železničného zvršku a spodku na trati je 32 rokov, resp. 40 rokov, pričom hranica životnosti tejto infraštruktúry je 40 rokov. Do roku 2030 dosiahne alebo prekročí hranicu životnosti 50 % dĺžky trate. V prípade, že neprebehne komplexná rekonštrukcia trate, hrozí ďalšie znižovanie dopravnej kapacity v dôsledku obmedzení traťovej rýchlosti na 50 km/h. Pokiaľ trať okamžite štát neopraví, môžeme na ňu pustiť aj tie najmodernejšie rakety, ale cestujúcim to nepomôže, pretože koľajnice sa rozpadávajú v priamom prenose. Podľa
interného zhodnotenia ŽSR je trať Bratislava – Komárno v stave, ktorý si vyžaduje rekonštrukciu do roku 2027,” uviedol Lackovič.

Ku projektu bola v roku 2021 vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti so 6 možnosťami technického riešenia, na základe ktorej Útvar hodnoty za peniaze odporučil variant s bezodkladným dobudovaním druhej koľaje na časti úseku trate. ÚHP považuje za dôležité predovšetkým zvýšiť priepustnosť trate.

“Tu nejde len o komfort, ale aj bezpečie desaťtisícov cestujúcich. Preto zbieram podpisy za zdvojkoľajnenie trate a žiadam kompetentných o bezodkladné dobudovanie a modernizáciu tejto kritickej železničnej infraštruktúry. Je to mimoriadne naliehavá otázka, ktorú budem predkladať aj v pléne Národnej rady, spolu s tisíckami podpisov od signatárov petície‘‘ dodáva Lackovič.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Slovensko má na viac. Spustili sme petíciu za zachovanie orientácie Slovenska

20. januára

V pondelok nastupuje nová americká administratíva na čele s Donaldom Trumpom, preto je dôležité, aby sme si jasne zadefinovali slovenské záujmy voči nášmu kľúčovému spojencovi. Presne...

Huliakov deštruktívny zákon nesmie získať podporu, vyzývame ministrov Tarabu a Kmeca, aby konali 

19. januára

Rudolf Huliak chce deštruktívnym návrhom zákona zvrátiť reformu národných parkov. Je to nehorázny krok, ktorý by slovenské národné parky vrátil o desiatky rokov späť. Prioritou by...

Robertovi Ficovi sme v Kyjeve otvorili dvere, teraz je rad na ňom

18. januára

Rokovania delegácie Progresívneho Slovenska v Kyjeve dokazujú, že Robert Fico klamal. Našou hlavnou misiou bolo prispieť k tomu, aby sa vyriešila situácia s tranzitom plynu, ktorú premiér...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare