Prejsť na obsah

NDS si objednala predraženú službu. Bezpečnosť vodičov môže byť ohrozená

Zimná údržba našich diaľnic má vážne nedostatky, situácia na diaľnici pod Tatrami pri obci Východná je preto alarmujúca. Na tomto úseku nie sú rozložené žiadne snehové bariéry, ktoré sú kľúčové pre bezpečnosť vodičov počas zimy, vyhlásil expert Progresívneho Slovenska na dopravu Martin Pekár. “Správa a údržba snehových bariér patrí pod Národnú diaľničnú spoločnosť, ktorá si

Zimná údržba našich diaľnic má vážne nedostatky, situácia na diaľnici pod Tatrami pri obci Východná je preto alarmujúca. Na tomto úseku nie sú rozložené žiadne snehové bariéry, ktoré sú kľúčové pre bezpečnosť vodičov počas zimy, vyhlásil expert Progresívneho Slovenska na dopravu Martin Pekár.

“Správa a údržba snehových bariér patrí pod Národnú diaľničnú spoločnosť, ktorá si ju z neznámych dôvodov zabezpečuje externe. Zmluvu za 2 040 000 eur mala uzatvorenú s dodávateľom do 30. apríla 2024,” povedal.

Medzi koncom starej zmluvy a novým obstarávaním uplynulo až 5 mesiacov. NDS totiž vypísala novú súťaž až 1. októbra 2024. Zimná údržba však musí byť pripravená už od 1. novembra. To je v takom malom časovom okne prakticky nemožné stihnúť a ukázalo sa to aj pri obci Východná, kde je teraz zvýšené riziko nehôd. 

“Nová zmluva je vyššia presne o 1 523 000 eur. To predstavuje nárast o viac ako 74 % oproti predchádzajúcej zmluve. Nová cena za poskytovanie zimnej údržby je tak 3 563 000 eur a to všetko pri takmer rovnakom počte udržiavaných kilometrov. NDS by si pritom dokázala takúto údržbu spraviť aj sama,“ vyhlásil Pekár.

Táto situácia podľa neho jasne ukazuje, že plánovanie a realizácia zimnej údržby na Slovensku je chaotická a neefektívna. Konsolidácia prezentovaná súčasným vedením NDS tak neprináša riešenia, ale skôr problémy.

“Táto situácia je ďalším dôkazom predstieranej konsolidácie, ktorá v praxi znamená len vyššie výdavky a nulovú efektivitu. Kto prevezme zodpovednosť za plytvanie peniazmi daňových poplatníkov a ohrozenie bezpečnosti vodičov? Verejnosť si zaslúži odpovede – a hlavne bezpečné a udržiavané cesty, ” zakončil.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Zuzana Števulová: Pomstychtivá koalícia tak dlho bojovala s mimovládkami, až im nechtiac pomohla

Koalícia vo svojom ťažení proti mimovládkam celý čas zdôrazňovala, že im ide o väčšiu transparentnosť a prehľad v tom, kto občianske organizácie financuje. "Svojim babráckym...

V zákone o vysokých školách ministerstvo nemyslí na študentov so znevýhodnením

Ministerstvo školstva zverejnilo vecný zámer zákona o vysokých školách. Medzi 19 priorít sa dostala aj umelá inteligencia či doktorandské školy. Žiaľ, nedostali sa tam študenti so...

Vláda nesmie obísť samosprávy pri rozhodovaní o eurofondoch. V Bruseli ich chránime, doma ich ohrozujú

Brusel/Bratislava, 17. apríl – Európska komisia navrhuje nové priority vo využívaní eurofondov. Samosprávy sa oprávnene obávajú, že vláda môže presunúť eurofondy určené pre ne, na...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare