Prejsť na obsah

Poslanec NR SR Marek Lackovič zbiera podpisy na zdvojkoľajnenie železničnej trate Bratislava – Komárno

Poslanec NR SR Marek Lackovič zbiera podpisy na zdvojkoľajnenie železničnej trate Bratislava – D. Streda – Komárno. Podľa neho sa súčasná trať pomaly, ale isto rozpadáva, blíži sa k hranici svojej životnosti a nezodpovedá aktuálnym potrebám. “Ročný počet prepravných cestujúcich sa od vstupu súkromného dopravcu zvýšil z približne milióna cestujúcich v roku 2011 na 4 milióny cestujúcich

Poslanec NR SR Marek Lackovič zbiera podpisy na zdvojkoľajnenie železničnej trate Bratislava – D. Streda – Komárno. Podľa neho sa súčasná trať pomaly, ale isto rozpadáva, blíži sa k hranici svojej životnosti a nezodpovedá aktuálnym potrebám.

“Ročný počet prepravných cestujúcich sa od vstupu súkromného dopravcu zvýšil z približne milióna cestujúcich v roku 2011 na 4 milióny cestujúcich v roku 2022. Priemerný vek železničného zvršku a spodku na trati je 32 rokov, resp. 40 rokov, pričom hranica životnosti tejto infraštruktúry je 40 rokov. Do roku 2030 dosiahne alebo prekročí hranicu životnosti 50 % dĺžky trate. V prípade, že neprebehne komplexná rekonštrukcia trate, hrozí ďalšie znižovanie dopravnej kapacity v dôsledku obmedzení traťovej rýchlosti na 50 km/h. Pokiaľ trať okamžite štát neopraví, môžeme na ňu pustiť aj tie najmodernejšie rakety, ale cestujúcim to nepomôže, pretože koľajnice sa rozpadávajú v priamom prenose. Podľa
interného zhodnotenia ŽSR je trať Bratislava – Komárno v stave, ktorý si vyžaduje rekonštrukciu do roku 2027,” uviedol Lackovič.

Ku projektu bola v roku 2021 vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti so 6 možnosťami technického riešenia, na základe ktorej Útvar hodnoty za peniaze odporučil variant s bezodkladným dobudovaním druhej koľaje na časti úseku trate. ÚHP považuje za dôležité predovšetkým zvýšiť priepustnosť trate.

“Tu nejde len o komfort, ale aj bezpečie desaťtisícov cestujúcich. Preto zbieram podpisy za zdvojkoľajnenie trate a žiadam kompetentných o bezodkladné dobudovanie a modernizáciu tejto kritickej železničnej infraštruktúry. Je to mimoriadne naliehavá otázka, ktorú budem predkladať aj v pléne Národnej rady, spolu s tisíckami podpisov od signatárov petície‘‘ dodáva Lackovič.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Mier v Európe nie je vďaka populistom, ale vďaka spolupráci a solidarite

Predseda Progresívneho Slovenska a podpredseda NR SR Michal Šimečka dnes v Národnej rade procedurálne navrhol, aby si parlament uctil Deň Európy vypočutím slovenskej a európskej hymny. Mali...

Vyzývame premiéra, aby peniaze pre Michelkov časopis venoval charite

Vyzývame premiéra Roberta Fica, aby 20-tisíc eur, ktoré zo svojej rozpočtovej rezervy vyhradil pre časopis spájaný s poslancom Romanom Michelkom venoval radšej charite, vyhlásil predseda...

Koalícia to s budovaním sociálneho štátu nemyslí úprimne

Vládna koalícia nevyužila príležitosť ukázať, že to s budovaním sociálneho štátu myslí úprimne. Rozhodli sa naďalej prehliadať nespravodlivosť pri vdovských dôchodkoch či...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare