Prejsť na obsah

Vyzývame ministra dopravy, aby zachoval údržbu ciest v pôvodnom režime

Minister dopravy Jozef Ráž chce v čase vládnej konsolidácie presunúť údržbu ciest prvej triedy na súkromníkov. Údržbu to môže predražiť a celá iniciatíva ministra zaváňa kšeftom pre vybrané firmy, vyhlásil expert PS na dopravu Martin Pekár. “Vyzývame ministra dopravy, aby zachoval údržbu ciest prvej triedy prostredníctvom regionálnych správ ciest, tak ako to bolo doteraz. Centrálne

Minister dopravy Jozef Ráž chce v čase vládnej konsolidácie presunúť údržbu ciest prvej triedy na súkromníkov. Údržbu to môže predražiť a celá iniciatíva ministra zaváňa kšeftom pre vybrané firmy, vyhlásil expert PS na dopravu Martin Pekár.

“Vyzývame ministra dopravy, aby zachoval údržbu ciest prvej triedy prostredníctvom regionálnych správ ciest, tak ako to bolo doteraz. Centrálne obstarávanie, ktoré pre tento nápad preferuje minister Ráž, považujeme za riziko,” povedal Pekár.

„Úlohou regionálnych správ ciest v rukách samosprávnych krajov nie je vytvárať zisk. Čiže všetky peniaze investujú priamo do opráv ciest. To sa o súkromných firmách nedá tvrdiť. Presunom údržby ciest na súkromné firmy môže dôjsť k predraženiu celej údržby,“ upozorňuje.

„Zákazky ministerstva dopravy na údržbu ciest prvej triedy umožňovali regionálnym správam ciest vlastné fungovanie. Mohli tak aktívne reagovať na problémy krajských ciest po celom Slovensku. Zamýšľaná zmena zníži kvalitu ciest prvej triedy a negatívne ovplyvní stav ciest druhej a tretej kategórie,“ dopĺňa poslanec PS Marek Lackovič.

Vhodným riešením je podľa Martina Pekára a Mareka Lackoviča spolupráca ministerstva dopravy s regionálnymi správcami ciest. Spolupráca by mala mať jasne nastavené pravidlá. Tie by zabezpečili efektívne plánovanie a realizáciu prác na základe reálnych potrieb. Služby súkromných firiem by mali byť maximálne doplnkovou formou na špecifické druhy prác. Pomalá technická kontrola kvality ciest zo strany Slovenskej správy ciest vyvoláva mylný dojem, že súkromná firma by to vedela robiť lepšie. Skutočným problémom je však spôsob, akým Slovenská správa ciest obstaráva a riadi údržbové práce na cestách. 

“Slovenská správa ciest a Ministerstvo dopravy musia prestať hrať hru na obeť neefektívneho systému. Pravdou je, že ich vlastné rozhodnutia vytvárajú problémy. Dalo by sa im predísť lepším plánovaním a väčšou transparentnosťou,” uzavrel Lackovič.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Obyvatelia Levíc sa boja, vláda zlyhala v krízovom riadení

Obyvatelia v okolí Levíc nemajú ani len základné informácie o postupe pri slintačke a krívačke. Pochopiteľne sa boja. “Dnes sme spolu s kolegami a kolegyňami z Progresívneho Slovenska v...

Ak sa parlament mohol zaoberať vymyslenou správou SIS, mimoriadnu správu ombudsmana nemôže ignorovať

Progresívne Slovensko žiada o zaradenie mimoriadnej správy verejného ochrancu práv Róberta Dobrovodského o policajnom násilí na rokovanie parlamentu ešte na prebiehajúcej schôdzi,...

Michal Šimečka: Vyzývam premiéra, aby zvolal zasadnutie Bezpečnostnej rady

Vláda Roberta Fica absolútne zlyhala v krízovom riadení. Už 7. marca bolo zrejmé, že tu hrozí epidémia slintačky a krívačky, s drastickými dopadmi na farmárov a celé hospodárstvo....

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare