Minister dopravy Jozef Ráž chce v čase vládnej konsolidácie presunúť údržbu ciest prvej triedy na súkromníkov. Údržbu to môže predražiť a celá iniciatíva ministra zaváňa kšeftom pre vybrané firmy, vyhlásil expert PS na dopravu Martin Pekár. “Vyzývame ministra dopravy, aby zachoval údržbu ciest prvej triedy prostredníctvom regionálnych správ ciest, tak ako to bolo doteraz. Centrálne
Minister dopravy Jozef Ráž chce v čase vládnej konsolidácie presunúť údržbu ciest prvej triedy na súkromníkov. Údržbu to môže predražiť a celá iniciatíva ministra zaváňa kšeftom pre vybrané firmy, vyhlásil expert PS na dopravu Martin Pekár.
“Vyzývame ministra dopravy, aby zachoval údržbu ciest prvej triedy prostredníctvom regionálnych správ ciest, tak ako to bolo doteraz. Centrálne obstarávanie, ktoré pre tento nápad preferuje minister Ráž, považujeme za riziko,” povedal Pekár.
„Úlohou regionálnych správ ciest v rukách samosprávnych krajov nie je vytvárať zisk. Čiže všetky peniaze investujú priamo do opráv ciest. To sa o súkromných firmách nedá tvrdiť. Presunom údržby ciest na súkromné firmy môže dôjsť k predraženiu celej údržby,“ upozorňuje.
„Zákazky ministerstva dopravy na údržbu ciest prvej triedy umožňovali regionálnym správam ciest vlastné fungovanie. Mohli tak aktívne reagovať na problémy krajských ciest po celom Slovensku. Zamýšľaná zmena zníži kvalitu ciest prvej triedy a negatívne ovplyvní stav ciest druhej a tretej kategórie,“ dopĺňa poslanec PS Marek Lackovič.
Vhodným riešením je podľa Martina Pekára a Mareka Lackoviča spolupráca ministerstva dopravy s regionálnymi správcami ciest. Spolupráca by mala mať jasne nastavené pravidlá. Tie by zabezpečili efektívne plánovanie a realizáciu prác na základe reálnych potrieb. Služby súkromných firiem by mali byť maximálne doplnkovou formou na špecifické druhy prác. Pomalá technická kontrola kvality ciest zo strany Slovenskej správy ciest vyvoláva mylný dojem, že súkromná firma by to vedela robiť lepšie. Skutočným problémom je však spôsob, akým Slovenská správa ciest obstaráva a riadi údržbové práce na cestách.
“Slovenská správa ciest a Ministerstvo dopravy musia prestať hrať hru na obeť neefektívneho systému. Pravdou je, že ich vlastné rozhodnutia vytvárajú problémy. Dalo by sa im predísť lepším plánovaním a väčšou transparentnosťou,” uzavrel Lackovič.
Podobné články
Slovensko má na viac. Spustili sme petíciu za zachovanie orientácie Slovenska
20. januára
V pondelok nastupuje nová americká administratíva na čele s Donaldom Trumpom, preto je dôležité, aby sme si jasne zadefinovali slovenské záujmy voči nášmu kľúčovému spojencovi. Presne...
Huliakov deštruktívny zákon nesmie získať podporu, vyzývame ministrov Tarabu a Kmeca, aby konali
19. januára
Rudolf Huliak chce deštruktívnym návrhom zákona zvrátiť reformu národných parkov. Je to nehorázny krok, ktorý by slovenské národné parky vrátil o desiatky rokov späť. Prioritou by...
Robertovi Ficovi sme v Kyjeve otvorili dvere, teraz je rad na ňom
18. januára
Rokovania delegácie Progresívneho Slovenska v Kyjeve dokazujú, že Robert Fico klamal. Našou hlavnou misiou bolo prispieť k tomu, aby sa vyriešila situácia s tranzitom plynu, ktorú premiér...