Prejsť na obsah

Vyzývame ministra dopravy, aby zachoval údržbu ciest v pôvodnom režime

Minister dopravy Jozef Ráž chce v čase vládnej konsolidácie presunúť údržbu ciest prvej triedy na súkromníkov. Údržbu to môže predražiť a celá iniciatíva ministra zaváňa kšeftom pre vybrané firmy, vyhlásil expert PS na dopravu Martin Pekár. “Vyzývame ministra dopravy, aby zachoval údržbu ciest prvej triedy prostredníctvom regionálnych správ ciest, tak ako to bolo doteraz. Centrálne

Minister dopravy Jozef Ráž chce v čase vládnej konsolidácie presunúť údržbu ciest prvej triedy na súkromníkov. Údržbu to môže predražiť a celá iniciatíva ministra zaváňa kšeftom pre vybrané firmy, vyhlásil expert PS na dopravu Martin Pekár.

“Vyzývame ministra dopravy, aby zachoval údržbu ciest prvej triedy prostredníctvom regionálnych správ ciest, tak ako to bolo doteraz. Centrálne obstarávanie, ktoré pre tento nápad preferuje minister Ráž, považujeme za riziko,” povedal Pekár.

„Úlohou regionálnych správ ciest v rukách samosprávnych krajov nie je vytvárať zisk. Čiže všetky peniaze investujú priamo do opráv ciest. To sa o súkromných firmách nedá tvrdiť. Presunom údržby ciest na súkromné firmy môže dôjsť k predraženiu celej údržby,“ upozorňuje.

„Zákazky ministerstva dopravy na údržbu ciest prvej triedy umožňovali regionálnym správam ciest vlastné fungovanie. Mohli tak aktívne reagovať na problémy krajských ciest po celom Slovensku. Zamýšľaná zmena zníži kvalitu ciest prvej triedy a negatívne ovplyvní stav ciest druhej a tretej kategórie,“ dopĺňa poslanec PS Marek Lackovič.

Vhodným riešením je podľa Martina Pekára a Mareka Lackoviča spolupráca ministerstva dopravy s regionálnymi správcami ciest. Spolupráca by mala mať jasne nastavené pravidlá. Tie by zabezpečili efektívne plánovanie a realizáciu prác na základe reálnych potrieb. Služby súkromných firiem by mali byť maximálne doplnkovou formou na špecifické druhy prác. Pomalá technická kontrola kvality ciest zo strany Slovenskej správy ciest vyvoláva mylný dojem, že súkromná firma by to vedela robiť lepšie. Skutočným problémom je však spôsob, akým Slovenská správa ciest obstaráva a riadi údržbové práce na cestách. 

“Slovenská správa ciest a Ministerstvo dopravy musia prestať hrať hru na obeť neefektívneho systému. Pravdou je, že ich vlastné rozhodnutia vytvárajú problémy. Dalo by sa im predísť lepším plánovaním a väčšou transparentnosťou,” uzavrel Lackovič.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Slovensko si nemôže dovoliť stratiť ďalšiu generáciu študentov

Slovensko čelí tichej, ale o to vážnejšej kríze- odlivu mladých ľudí do zahraničia. V čase rekordného odchodu mladých minister školstva Drucker predstavil vysokoškolský zákon, ktorý...

Michal Šimečka: Fico sa po Francúzsku a Nemecku rozhodol pokaziť aj vzťahy so Spojeným kráľovstvom

Robert Fico systematicky poškodzuje vzťahy Slovenska s kľúčovými európskymi partnermi – Nemeckom, Francúzskom, Českou republikou a najnovšie aj so Spojeným kráľovstvom. Jeho dnešná...

Michal Šimečka: Predstavujeme Lex sestra, ktorý zabráni porušovaniu zákona pri prezidentských voľbách

Lex sestra. Dnes sme predstavili návrhy PS, ktoré zabránia ďalšiemu porušovaniu zákona pri prezidentských voľbách, povedal v pondelok predseda Progresívneho Slovenska Michal...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare