Prejsť na obsah

Robertovi Ficovi sme v Kyjeve otvorili dvere, teraz je rad na ňom

Rokovania delegácie Progresívneho Slovenska v Kyjeve dokazujú, že Robert Fico klamal. Našou hlavnou misiou bolo prispieť k tomu, aby sa vyriešila situácia s tranzitom plynu, ktorú premiér vyeskaloval agresívnymi výpadmi voči Ukrajine, vyhlásil predseda PS Michal Šimečka. “Naše rokovania ukázali dve veci. Poprvé, Robert Fico klamal o tom, že dohodu s Ukrajinskou stranou zmaril prezident

Rokovania delegácie Progresívneho Slovenska v Kyjeve dokazujú, že Robert Fico klamal. Našou hlavnou misiou bolo prispieť k tomu, aby sa vyriešila situácia s tranzitom plynu, ktorú premiér vyeskaloval agresívnymi výpadmi voči Ukrajine, vyhlásil predseda PS Michal Šimečka.

Naše rokovania ukázali dve veci. Poprvé, Robert Fico klamal o tom, že dohodu s Ukrajinskou stranou zmaril prezident Zelensky. Práve naopak, dohodu svojou cestou do Moskvy zmaril samotný Robert Fico. Máme však aj dobrú správu. Dvere, ktoré Fico v Kyjeve zabuchol, sa nám podarilo pootvoriť. Prezident Zelensky potvrdil, že Ukrajina je pripravená rokovať a dohodnúť sa so Slovenskom. Aj o plyne,” uviedol Šimečka s tým, že hovorí o neruskom plyne, ktorý ako možnosť zvažovala aj slovenská vláda. 

Delegácia PS v Kyjeve rokovala s prezidentom Volodymyrom Zelenskym, ministrom energetiky Hermanom Haluščenkom, predsedom ukrajinskej Verchovnej rady Ruslanom Štefančukom a ďalšími poslancami parlamentu.

Otvorili sme Robertovi Ficovi možnosť dohodnúť sa na riešení otázky plynu. Vyzývam ho, aby prestal útočiť na nášho partnera a začal rokovať. Namiesto toho však vidíme, ako predstavitelia Smeru špekulujú o zmenách v základnom zahraničnopolitickom ukotvení Slovenska. Nie je náhoda, že Tibor Gašpar krátko po návrate z Ruska pripúšťa vystúpenie Slovenska z EÚ a NATO,” uviedol Šimečka. 

V slovensko-ukrajinských vzťahoch sme svedkami totálnej diplomatickej pasivity, ktorá sa prejavuje aj tým, že minister zahraničných vecí sa doteraz neunúval navštíviť Kyjev, zdôraznil člen predsedníctva PS Ivan Korčok.

Naša cesta bola teda aj o tom, aby sme prispeli k zlepšeniu vzťahov a vytvorili tak predpoklady na ekonomické príležitosti pre naše firmy. Dnes totiž vláda svojim nepriateľským postojom voči Ukrajine oberá našich občanov, východné regióny a slovenské firmy o účasť na obnove Ukrajiny. Želáme si pre Ukrajinu mier a v momente, keď na to budú splnené podmienky, sa rozbehne aj biznis. Slovenské firmy pri tom nesmú chýbať a naša cesta prispela k tomu, aby tieto dvere pre nás zostali otvorené,” dodal Korčok.

Podpredsedníčka Výboru NR SR pre európske záležitosti Beáta Jurík pripomenula, že parlamentná delegácia vedená podpredsedami Dankom a Gašparom v Moskve navštívila kultúrne podujatia a podávala si ruky s ľuďmi zodpovednými za všetky hrôzy vojny.

My sme navštívili Rusmi zbombardovanú detskú nemocnicu Ochmatdyt. Nikdy tam neboli ošetrovaní vojaci, ale onkologicky choré deti. Keď vidím kolegov z koalície podávať si ruky s ľuďmi, ktorí sú zodpovední za takéto zverstvá, nerozumiem. Toto nie je politika, to je stratená ľudskosť. O to som radšej, že sme na mnohých rokovaniach mohli ubezpečiť Ukrajinu, že Slovensko nie je Robert Fico. Práve naopak, veľa z nás – tisíce ľudí v uliciach miest na Slovensku, dobrovoľníkov a dobrovoľníčok a ďalších –  tú spomínanú ľudskosť stále majú,” uzavrela Jurík.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Ivan Korčok: Robert Fico je pre Ukrajincov Putinov hovorca

05. septembra

Premiérovi trvalo dva roky, kým pochopil, že sa musí stretnúť s prezidentom Zelenským, lebo Slovensku škodí, keď ignoruje prezidenta susednej krajiny, ktorá sa bráni ruskej agresii. No...

Zachránili sme 200 miliónov pre samosprávy, ktoré im chcela Ficova vláda zobrať

05. septembra

Kým Robert Fico robí v zahraničí hanbu, my pracujeme pre ľudí na Slovensku. Naša europoslankyňa Ľubica Karvašová zachránila 200-miliónov EUR pre slovenské samosprávy, ktoré im Ficova...

Kým českí dopravcovia oznamujú nové projekty, ZSSK sa chváli, že im „nezhorel vlak“

04. septembra

Je najvyšší čas prestať sa uspokojovať s tým, čo je inde samozrejmosťou, a začať riešiť reálne výzvy železničnej dopravy - od investičného dlhu cez modernizáciu tratí až po...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare