Projekt elektrifikácie len 2,38 kilometra krátkeho úseku medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom je smutným symbolom toho, ako vyzerá modernizácia po slovensky, vyhlásil odborník PS na dopravu Martin Pekár. Kým Rakúšania svoju časť trate z Marcheggu do Viedne zmodernizovali a elektrifikovali už v rokoch 2018 až 2023, na Slovensku došlo realizácii až v roku 2024
Projekt elektrifikácie len 2,38 kilometra krátkeho úseku medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom je smutným symbolom toho, ako vyzerá modernizácia po slovensky, vyhlásil odborník PS na dopravu Martin Pekár.
Kým Rakúšania svoju časť trate z Marcheggu do Viedne zmodernizovali a elektrifikovali už v rokoch 2018 až 2023, na Slovensku došlo realizácii až v roku 2024 – teda desať rokov po tom, čo mali ŽSR hotovú projektovú dokumentáciu. „To, že sa tento úsek dokončuje až teraz, je dôkazom zlyhania vlád Roberta Fica. Verejné obstarávania roky viazli, a keď sa už konečne stavia, minister Ráž to prezentuje ako nový úspech. V skutočnosti však len hasí prešľapy svojich predchodcov,“ povedal.
Trať mala byť hotová už na prelome rokov 2024 a 2025. Je október 2025 a vlaky sa na ňu majú vrátiť s deväťmesačným meškaním. „Na Slovensku sa tešíme, že sa niečo stihlo aspoň s omeškaním,“ dodal Pekár.
„Rakúsko systematicky modernizuje a elektrifikuje svoje trate s jasným plánom a dostatočnými investíciami, Slovensko pritom len stále dobieha zanedbaný investičný dlh. Občania si zaslúžia systémovú a transparentnú modernizáciu železničnej infraštruktúry, nie len improvizované doťahovanie projektov,“ doplnil poslanec NR SR Dávid Dej.
Tento projekt podľa Deja jasne ukazuje, že najväčším nepriateľom modernizácie infraštruktúry sme my sami. Každá väčšia dopravná stavba je sprevádzaná prieťahmi, reklamáciami a nekonečnými administratívnymi procesmi.
„Ministerstvo dopravy sa chváli tým, že konečne dokončuje niečo, čo malo byť hotové už dávno. To nie je reformné riadenie, to je len základná údržba štátu. Ľudia si zaslúžia viac než len vládu, ktorá sa uspokojí s minimom,“ uzavrel Pekár.
Podobné články

Ján Hargaš: Vyzývame podpredsedu vlády Kmeca, aby zastavil Migaľove megalomanské IT nákupy
05. októbra
Ministerstvo investícií opäť ukazuje, že pri riadení verejných financií nerešpektuje žiadne pravidlá. Včera sme upozornili na 80-miliónové nákupy zbytočných IT systémov. Prvá...

Migaľ rozhadzuje desiatky miliónov na IT tendre, smerácke praktiky sú späť
04. októbra
V čase, keď pracujúci ľudia a živnostníci rozmýšľajú, ako budúci rok zvládnuť svoje výdavky, minister informatizácie Samuel Migaľ prehadzuje milióny lopatou. Len nedávno jeho rezort...

Odliv ľudí a úpadok Zemplína dokážeme po rokoch Ficových vlád zvrátiť, máme plán, ako na to
01. októbra
Regionálne výjazdy Progresívneho Slovenska pokračujú na Zemplíne. Úpadok Slovenska po 14 rokoch Ficových vlád nie je nikde tak vypuklý, ako tu na východe, upozornil predseda PS Michal...