Prejsť na obsah

Namiesto opravy infraštruktúry Ráž míňa desiatky milióny eur na konzultácie

Minister dopravy Jozef Ráž v čase konsolidácie pokračuje v nezmyselnom míňaní obrovských súm. Desiatky miliónov eur vyhadzuje peniaze za konzultačné služby namiesto opráv a výstavby infraštruktúry, vyhlásil expert na dopravu PS Martin Pekár.  “Po predraženej analýze mostov za 7,5 milióna eur obstaráva rezort dopravy ďalší tender na konzultačné služby za takmer 40 miliónov eur. Kým

Minister dopravy Jozef Ráž v čase konsolidácie pokračuje v nezmyselnom míňaní obrovských súm. Desiatky miliónov eur vyhadzuje peniaze za konzultačné služby namiesto opráv a výstavby infraštruktúry, vyhlásil expert na dopravu PS Martin Pekár. 

“Po predraženej analýze mostov za 7,5 milióna eur obstaráva rezort dopravy ďalší tender na konzultačné služby za takmer 40 miliónov eur. Kým na Slovensku úraduje Ficova chudoba, Ráž si obstaráva konzultačné služby za najvyššiu sumu v histórii rezortu,” uviedol Pekár. 

Podľa Pekára bola už prvá analýza zbytočná, pretože rezort mal všetky potrebné dáta k dispozícii. „Slovenská správa ciest aj Železnice SR majú presné údaje. Z verejných registrov vyplýva, že z približne 1 800 mostov je 800 v zlom až havarijnom stave. Tieto dáta sú voľne dostupné, a preto nie je potrebné ich opäť analyzovať,“ vysvetlil.

Druhá časť analýzy má riešiť opravy mostov cez PPP projekty. Začiatkom roka 2026 chcú vybrať firmu na realizáciu opravy a údržby mostov. Ak si však pamätáme, PPP projekty boli za vlád Smeru o desiatky percent drahšie než klasické financovanie,“ pripomenul. „Okrem toho budeme mať firmu, ktorá má radiť krajom a mestám, ako PPP tendre robiť. To je absurdné. Rezort, ktorý má stovky odborníkov, by mal vedieť pripraviť projekty sám,“ doplnil Pekár.

Z dokumentácie súťaže zároveň vyplýva, že touto metódou by sa mohli financovať aj ďalšie veľké projekty, napríklad tunel Karpaty, R4 z Prešova na Poľsko, rozšírenie D1 pri Bratislave, R7 zo Žitného ostrova do Lučenca či dokonca železničné trate, ktorých špecifikácia zatiaľ chýba.

„Ak minister Ráž plánuje spúšťať miliardové PPP projekty, musí to robiť otvorene. Verejnosť má právo vedieť, kto tieto projekty pripravuje, ako sú nastavené a aké riziká nesie štát,“ zdôrazňuje Pekár. „Obrovské peniaze, žiadne výsledky a nulová transparentnosť. To je vizitka Rážovho rezortu. Slovensko nepotrebuje ďalších poradcov, ale mosty, cesty a železnice, ktoré budú naozaj fungovať,“ uzatvoril Pekár.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Zodpovednosťou vlády je mladých ľudí chrániť, nie na nich útočiť

10. novembra

Znovu sme svedkami nehoráznych útokov Ficovej vlády na mladých ľudí s iným názorom, vyhlásila členka Výboru NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež, šport a cestovný ruch Tina...

Ficova vláda nevie garantovať Slovákom bezpečnosť už ani pri cestovaní

10. novembra

Progresívne Slovensko žiada okamžité vyvodenie politickej zodpovednosti za kolabujúcu železničnú dopravu, ktorá ohrozuje životy ľudí. Po sérii vážnych nehôd, vrátane tej najnovšej,...

Vláda namiesto pomoci jednorodičom ponúka len prázdne PR, my prinášame konkrétne riešenia

07. novembra

Progresívne Slovensko dlhodobo upozorňuje, že Ficova drahota najviac zasahuje jednorodičovské rodiny. Nepotrebujú ďalšie PR tlačovky, ako to predviedol minister práce Erik Tomáš, ale...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare