Prejsť na obsah

Martin Pekár: Opravy železníc a staníc nestačia, Slovensko potrebuje modernú a ambicióznu víziu dopravy

Progresívne Slovensko víta začiatok rekonštrukcií na ôsmich regionálnych železničných tratiach, ktoré by mali byť zrealizované do polovice roka 2026 vďaka prostriedkom z Plánu obnovy. Každá investícia do železničnej infraštruktúry je vítaná, no treba otvorene povedať, že tieto projekty sú do veľkej miery dobiehaním zameškaného. „Z verejných vyjadrení ministra Ráža a vedenia ŽSR je zrejmé, že

Progresívne Slovensko víta začiatok rekonštrukcií na ôsmich regionálnych železničných tratiach, ktoré by mali byť zrealizované do polovice roka 2026 vďaka prostriedkom z Plánu obnovy. Každá investícia do železničnej infraštruktúry je vítaná, no treba otvorene povedať, že tieto projekty sú do veľkej miery dobiehaním zameškaného.

„Z verejných vyjadrení ministra Ráža a vedenia ŽSR je zrejmé, že vláda pokračuje v nebezpečnom trende: namiesto vízie a strategického plánovania len hasí dôsledky vlastnej pasivity z minulosti. Slovensko si zaslúži modernú železničnú dopravu – nielen opravy tratí, ale aj novú infraštruktúru, vyšší komfort pre cestujúcich a skutočný systémový rozvoj,“ uviedol odborník PS na dopravu Martin Pekár.

Zanedbanie údržby a rozvoja železníc v uplynulých dvoch dekádach je podľa Pekára výsledkom politickej nečinnosti a nesystematického prístupu vlád, v ktorých mal dominantné postavenie Smer. Dnes preto čelíme obrovskému investičnému dlhu a stovkám miliónov eur potrebným na nevyhnutné opravy.

“Považujeme za mimoriadne dôležité, aby sa súčasná vláda neobmedzila len na riešenie havarijných stavov. Slovensko potrebuje jasnú a ambicióznu víziu rozvoja železničnej dopravy, ktorá zohľadní klimatické, demografické aj technologické výzvy 21. storočia,” doplnil Pekár.

Za nepostačujúce PS považuje aj oznámenie o pripravovanom verejnom obstarávaní projektovej dokumentácie na obnovu Hlavnej stanice v Bratislave. Po dvadsiatich rokoch chátrania je zarážajúce, že sa stále len pripravujú podklady. “Namiesto kozmetických úprav, ako je výmena okien, by sa malo uvažovať o dlhodobej stratégii – vrátane možnej výstavby úplne novej stanice, ktorá by bola dôstojným dopravným uzlom a reprezentatívnou vstupnou bránou do hlavného mesta,” uzavrel Pekár.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Minister Taraba v otázke Gabčíkova veľa tají, popiera všetko, čo sám tvrdil

V stredu sme na výbore chceli diskutovať o baterkárni v Šuranoch a Gabčíkove, minister Tomáš Taraba si namiesto toho spravil tlačovú konferenciu, kde sa venoval opozícii, upozornila...

Ficova stratégia sa rozpadla ako domček z karát, domov prinesie len hanbu

Návrhom Európskej komisie sa celá stratégia slovenskej vlády rozpadla ako domček z karát, uviedol v reakcii na výroky predsedu vlády Roberta Fica člen predsedníctva Progresívneho...

Branislav Vančo: Politika Borisa Suska je na nerozoznanie od ministrovania Štefana Harabina

Utorňajší ústavnoprávny výbor potvrdil, že politika Borisa Suska sú na nerozoznanie od ministrovania Štefana Harabina, povedal člen výboru Branislav Vančo. Namiesto toho, aby sa zaoberal...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare