Prejsť na obsah

Martin Pekár: Opravy železníc a staníc nestačia, Slovensko potrebuje modernú a ambicióznu víziu dopravy

Progresívne Slovensko víta začiatok rekonštrukcií na ôsmich regionálnych železničných tratiach, ktoré by mali byť zrealizované do polovice roka 2026 vďaka prostriedkom z Plánu obnovy. Každá investícia do železničnej infraštruktúry je vítaná, no treba otvorene povedať, že tieto projekty sú do veľkej miery dobiehaním zameškaného. „Z verejných vyjadrení ministra Ráža a vedenia ŽSR je zrejmé, že

Progresívne Slovensko víta začiatok rekonštrukcií na ôsmich regionálnych železničných tratiach, ktoré by mali byť zrealizované do polovice roka 2026 vďaka prostriedkom z Plánu obnovy. Každá investícia do železničnej infraštruktúry je vítaná, no treba otvorene povedať, že tieto projekty sú do veľkej miery dobiehaním zameškaného.

„Z verejných vyjadrení ministra Ráža a vedenia ŽSR je zrejmé, že vláda pokračuje v nebezpečnom trende: namiesto vízie a strategického plánovania len hasí dôsledky vlastnej pasivity z minulosti. Slovensko si zaslúži modernú železničnú dopravu – nielen opravy tratí, ale aj novú infraštruktúru, vyšší komfort pre cestujúcich a skutočný systémový rozvoj,“ uviedol odborník PS na dopravu Martin Pekár.

Zanedbanie údržby a rozvoja železníc v uplynulých dvoch dekádach je podľa Pekára výsledkom politickej nečinnosti a nesystematického prístupu vlád, v ktorých mal dominantné postavenie Smer. Dnes preto čelíme obrovskému investičnému dlhu a stovkám miliónov eur potrebným na nevyhnutné opravy.

“Považujeme za mimoriadne dôležité, aby sa súčasná vláda neobmedzila len na riešenie havarijných stavov. Slovensko potrebuje jasnú a ambicióznu víziu rozvoja železničnej dopravy, ktorá zohľadní klimatické, demografické aj technologické výzvy 21. storočia,” doplnil Pekár.

Za nepostačujúce PS považuje aj oznámenie o pripravovanom verejnom obstarávaní projektovej dokumentácie na obnovu Hlavnej stanice v Bratislave. Po dvadsiatich rokoch chátrania je zarážajúce, že sa stále len pripravujú podklady. “Namiesto kozmetických úprav, ako je výmena okien, by sa malo uvažovať o dlhodobej stratégii – vrátane možnej výstavby úplne novej stanice, ktorá by bola dôstojným dopravným uzlom a reprezentatívnou vstupnou bránou do hlavného mesta,” uzavrel Pekár.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Sakovej návrh banského zákona berie ľuďom práva a zvýhodňuje ťažobné firmy

13. októbra

Ministerstvo hospodárstva chce novelou banského zákona obmedziť práva občanov a samospráv, ale aj uzákoniť princíp “o vás bez vás“. Je to nebezpečný a nespravodlivý návrh, ktorý...

Rozpočet nezískal podporu nikoho zo sociálnych partnerov a ani odborníkov. Dlh naďalej rastie

10. októbra

Dnes schválený štátny rozpočet je podľa Progresívneho Slovenska ďalším dôkazom, že Ficova vláda namiesto zodpovednej konsolidácie zadlžuje krajinu a ničí jej ekonomický potenciál....

Šaško musí vyriešiť nedostatok vakcín a šírenie konšpirácií, pribúdajú úmrtia detí

09. októbra

Neschopnosť ministra zdravotníctva Šaška a tolerovanie dezinformácií už prinášajú prvé smutné výsledky. Na Slovensku chýbajú vakcíny, klesá kolektívna imunita, nie je dostatok...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare