Prejsť na obsah

Martin Pekár: Opravy železníc a staníc nestačia, Slovensko potrebuje modernú a ambicióznu víziu dopravy

Progresívne Slovensko víta začiatok rekonštrukcií na ôsmich regionálnych železničných tratiach, ktoré by mali byť zrealizované do polovice roka 2026 vďaka prostriedkom z Plánu obnovy. Každá investícia do železničnej infraštruktúry je vítaná, no treba otvorene povedať, že tieto projekty sú do veľkej miery dobiehaním zameškaného. „Z verejných vyjadrení ministra Ráža a vedenia ŽSR je zrejmé, že

Progresívne Slovensko víta začiatok rekonštrukcií na ôsmich regionálnych železničných tratiach, ktoré by mali byť zrealizované do polovice roka 2026 vďaka prostriedkom z Plánu obnovy. Každá investícia do železničnej infraštruktúry je vítaná, no treba otvorene povedať, že tieto projekty sú do veľkej miery dobiehaním zameškaného.

„Z verejných vyjadrení ministra Ráža a vedenia ŽSR je zrejmé, že vláda pokračuje v nebezpečnom trende: namiesto vízie a strategického plánovania len hasí dôsledky vlastnej pasivity z minulosti. Slovensko si zaslúži modernú železničnú dopravu – nielen opravy tratí, ale aj novú infraštruktúru, vyšší komfort pre cestujúcich a skutočný systémový rozvoj,“ uviedol odborník PS na dopravu Martin Pekár.

Zanedbanie údržby a rozvoja železníc v uplynulých dvoch dekádach je podľa Pekára výsledkom politickej nečinnosti a nesystematického prístupu vlád, v ktorých mal dominantné postavenie Smer. Dnes preto čelíme obrovskému investičnému dlhu a stovkám miliónov eur potrebným na nevyhnutné opravy.

“Považujeme za mimoriadne dôležité, aby sa súčasná vláda neobmedzila len na riešenie havarijných stavov. Slovensko potrebuje jasnú a ambicióznu víziu rozvoja železničnej dopravy, ktorá zohľadní klimatické, demografické aj technologické výzvy 21. storočia,” doplnil Pekár.

Za nepostačujúce PS považuje aj oznámenie o pripravovanom verejnom obstarávaní projektovej dokumentácie na obnovu Hlavnej stanice v Bratislave. Po dvadsiatich rokoch chátrania je zarážajúce, že sa stále len pripravujú podklady. “Namiesto kozmetických úprav, ako je výmena okien, by sa malo uvažovať o dlhodobej stratégii – vrátane možnej výstavby úplne novej stanice, ktorá by bola dôstojným dopravným uzlom a reprezentatívnou vstupnou bránou do hlavného mesta,” uzavrel Pekár.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Falošný hasič Fico ohrozuje slovenský automobilový priemysel, len tento rok sme stratili dva modely elektromobilov

Vláda sa zaoberá Správou o stave automobilového priemyslu v SR. Tento materiál pomenúva riziká, ktorým Slovensko v tejto oblasti čelí a navrhuje opatrenia. Robert Fico teraz pripomína...

Vyzývame Hlas, aby napravil svoju chybu a rozmrazil eurofondy pre samosprávy

Spoločný tlak opozície a samospráv má zmysel! Strana Hlas dnes spravila obrat o 180 stupňov a začala kritizovať ministra Migaľa za zmrazenie 200 miliónov eur z eurofondov, ktoré chce...

Oskar Dvořák: Minister Šaško mešká s medicínskym plánom národnej univerzitnej nemocnice

Uplynuli takmer tri mesiace odkedy minister zdravotníctva veľkolepo predstavil víziu novej nemocnice v Bratislave. Dodnes však verejnosť ani opozícia nepoznajú základné podrobnosti tohto...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare