Prejsť na obsah

Martin Pekár: Opravy železníc a staníc nestačia, Slovensko potrebuje modernú a ambicióznu víziu dopravy

Progresívne Slovensko víta začiatok rekonštrukcií na ôsmich regionálnych železničných tratiach, ktoré by mali byť zrealizované do polovice roka 2026 vďaka prostriedkom z Plánu obnovy. Každá investícia do železničnej infraštruktúry je vítaná, no treba otvorene povedať, že tieto projekty sú do veľkej miery dobiehaním zameškaného. „Z verejných vyjadrení ministra Ráža a vedenia ŽSR je zrejmé, že

Progresívne Slovensko víta začiatok rekonštrukcií na ôsmich regionálnych železničných tratiach, ktoré by mali byť zrealizované do polovice roka 2026 vďaka prostriedkom z Plánu obnovy. Každá investícia do železničnej infraštruktúry je vítaná, no treba otvorene povedať, že tieto projekty sú do veľkej miery dobiehaním zameškaného.

„Z verejných vyjadrení ministra Ráža a vedenia ŽSR je zrejmé, že vláda pokračuje v nebezpečnom trende: namiesto vízie a strategického plánovania len hasí dôsledky vlastnej pasivity z minulosti. Slovensko si zaslúži modernú železničnú dopravu – nielen opravy tratí, ale aj novú infraštruktúru, vyšší komfort pre cestujúcich a skutočný systémový rozvoj,“ uviedol odborník PS na dopravu Martin Pekár.

Zanedbanie údržby a rozvoja železníc v uplynulých dvoch dekádach je podľa Pekára výsledkom politickej nečinnosti a nesystematického prístupu vlád, v ktorých mal dominantné postavenie Smer. Dnes preto čelíme obrovskému investičnému dlhu a stovkám miliónov eur potrebným na nevyhnutné opravy.

“Považujeme za mimoriadne dôležité, aby sa súčasná vláda neobmedzila len na riešenie havarijných stavov. Slovensko potrebuje jasnú a ambicióznu víziu rozvoja železničnej dopravy, ktorá zohľadní klimatické, demografické aj technologické výzvy 21. storočia,” doplnil Pekár.

Za nepostačujúce PS považuje aj oznámenie o pripravovanom verejnom obstarávaní projektovej dokumentácie na obnovu Hlavnej stanice v Bratislave. Po dvadsiatich rokoch chátrania je zarážajúce, že sa stále len pripravujú podklady. “Namiesto kozmetických úprav, ako je výmena okien, by sa malo uvažovať o dlhodobej stratégii – vrátane možnej výstavby úplne novej stanice, ktorá by bola dôstojným dopravným uzlom a reprezentatívnou vstupnou bránou do hlavného mesta,” uzavrel Pekár.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Slovensko si nemôže dovoliť stratiť ďalšiu generáciu študentov

Slovensko čelí tichej, ale o to vážnejšej kríze- odlivu mladých ľudí do zahraničia. V čase rekordného odchodu mladých minister školstva Drucker predstavil vysokoškolský zákon, ktorý...

Michal Šimečka: Fico sa po Francúzsku a Nemecku rozhodol pokaziť aj vzťahy so Spojeným kráľovstvom

Robert Fico systematicky poškodzuje vzťahy Slovenska s kľúčovými európskymi partnermi – Nemeckom, Francúzskom, Českou republikou a najnovšie aj so Spojeným kráľovstvom. Jeho dnešná...

Michal Šimečka: Predstavujeme Lex sestra, ktorý zabráni porušovaniu zákona pri prezidentských voľbách

Lex sestra. Dnes sme predstavili návrhy PS, ktoré zabránia ďalšiemu porušovaniu zákona pri prezidentských voľbách, povedal v pondelok predseda Progresívneho Slovenska Michal...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare