Progresívne Slovensko víta začiatok rekonštrukcií na ôsmich regionálnych železničných tratiach, ktoré by mali byť zrealizované do polovice roka 2026 vďaka prostriedkom z Plánu obnovy. Každá investícia do železničnej infraštruktúry je vítaná, no treba otvorene povedať, že tieto projekty sú do veľkej miery dobiehaním zameškaného. „Z verejných vyjadrení ministra Ráža a vedenia ŽSR je zrejmé, že
Progresívne Slovensko víta začiatok rekonštrukcií na ôsmich regionálnych železničných tratiach, ktoré by mali byť zrealizované do polovice roka 2026 vďaka prostriedkom z Plánu obnovy. Každá investícia do železničnej infraštruktúry je vítaná, no treba otvorene povedať, že tieto projekty sú do veľkej miery dobiehaním zameškaného.
„Z verejných vyjadrení ministra Ráža a vedenia ŽSR je zrejmé, že vláda pokračuje v nebezpečnom trende: namiesto vízie a strategického plánovania len hasí dôsledky vlastnej pasivity z minulosti. Slovensko si zaslúži modernú železničnú dopravu – nielen opravy tratí, ale aj novú infraštruktúru, vyšší komfort pre cestujúcich a skutočný systémový rozvoj,“ uviedol odborník PS na dopravu Martin Pekár.
Zanedbanie údržby a rozvoja železníc v uplynulých dvoch dekádach je podľa Pekára výsledkom politickej nečinnosti a nesystematického prístupu vlád, v ktorých mal dominantné postavenie Smer. Dnes preto čelíme obrovskému investičnému dlhu a stovkám miliónov eur potrebným na nevyhnutné opravy.
“Považujeme za mimoriadne dôležité, aby sa súčasná vláda neobmedzila len na riešenie havarijných stavov. Slovensko potrebuje jasnú a ambicióznu víziu rozvoja železničnej dopravy, ktorá zohľadní klimatické, demografické aj technologické výzvy 21. storočia,” doplnil Pekár.
Za nepostačujúce PS považuje aj oznámenie o pripravovanom verejnom obstarávaní projektovej dokumentácie na obnovu Hlavnej stanice v Bratislave. Po dvadsiatich rokoch chátrania je zarážajúce, že sa stále len pripravujú podklady. “Namiesto kozmetických úprav, ako je výmena okien, by sa malo uvažovať o dlhodobej stratégii – vrátane možnej výstavby úplne novej stanice, ktorá by bola dôstojným dopravným uzlom a reprezentatívnou vstupnou bránou do hlavného mesta,” uzavrel Pekár.
Podobné články

Erik Tomáš sa prizerá na kolabujúce sociálne služby, neprišiel si zamestnancov ani vypočuť
21. augusta
Zamestnanci v sociálnych službách sa starajú o tých najzraniteľnejších - seniorov a zdravotne znevýhodnených. No sami nevedia vyžiť zo svojho platu a nemajú ani na zaplatenie...

Ficova drahota pokračuje: Slovensko má 2. najvyššiu infláciu v eurozóne
20. augusta
Robert Fico je európsky líder v zdražovaní. Na základe najnovších štatistík Eurostatu má Slovensko druhú najvyššiu infláciu v eurozóne - až 4,6 %. Teraz vláda chystá ďalšie...

Arogancia moci Ficovej vlády ničí aj kultúru a zdravotníctvo
19. augusta
Štvrtá Ficova vláda už od svojho vzniku systematicky likviduje mnohé oblasti. Kultúru prostredníctvom ministerky Šimkovičovej, štátneho tajomníka Machalu a predsedu Rady Fondu na podporu...