Prejsť na obsah

Ľudovít Ódor: Tri opatrenia, ktoré automobilky potrebujú v čase ciel

Europoslanec a podpredseda výboru ECON Ľudovít Ódor (PS/Renew Europe) navštívil v prvom štvrťroku všetkých päť slovenských automobiliek. Reagoval tak na zavedenie ciel zo strany Spojených štátov aj na aktuálne výzvy, ktorým čelí automobilový sektor v EÚ. „V posledných týždňoch som osobne navštívil každú zo slovenských automobiliek. Chcel som získať presný obraz o výzvach, ktorým čelia

Europoslanec a podpredseda výboru ECON Ľudovít Ódor (PS/Renew Europe) navštívil v prvom štvrťroku všetkých päť slovenských automobiliek. Reagoval tak na zavedenie ciel zo strany Spojených štátov aj na aktuálne výzvy, ktorým čelí automobilový sektor v EÚ.

„V posledných týždňoch som osobne navštívil každú zo slovenských automobiliek. Chcel som získať presný obraz o výzvach, ktorým čelia – a zabezpečiť, aby ich špecifické potreby bolo v Bruseli počuť,“ uviedol Ódor.

Slovenský automobilový priemysel tvorí zhruba 10 % HDP a zamestnáva priamo vyše 165-tisíc ľudí, v celom hodnotovom reťazci až 244-tisíc osôb. Z dôvodu tejto koncentrácie bude podľa europoslanca Slovensko lakmusovým papierikom európskych zmien v sektore.

Ak sa znižuje globálny dopyt, automobilky hľadajú podľa Ódora úspory najmä v krajinách s vyššími nákladmi. “Slovensko sa im čoraz viac predražuje – najmä pre rastúce ďalšie dane a vysoké odvody, ako aj novú transakčnú daň,“ varuje Ódor.

Zdôraznil, že Slovensko má dnes najvyššie daňovo-odvodové zaťaženie v regióne, čo v kombinácii so zložitým podnikateľským prostredím vytvára reálnu hrozbu pre budúce investície automobiliek u nás. „Vláda musí intenzívne pracovať na zlepšení podnikateľského prostredia a zrušiť transakčnú daň, ktorá dusí našu ekonomiku. Ak to neurobíme, môžeme prísť o rozhodujúce investície do budúcich modelov áut.“

Slovenské automobilky chcú podľa Ódora na Slovensku vyrábať aj moderné inovatívne vozidlá, ktoré sú jadrom budúcej mobility. Problémom však je nedostatok kvalifikovaných softvérových inžinierov. „Jednak ich školy vychovávajú málo, a druhak mnohí absolventi odchádzajú do zahraničia. Ak tu chceme budovať automobilový priemysel budúcnosti, musíme na to vytvoriť podmienky,“ upozorňuje europoslanec.

Ďalšou kľúčovou požiadavkou automobiliek je geopolitická istota. „Pre materské spoločnosti našich automobiliek je veľmi dôležité, aby Slovensko jasne preukázalo vôľu zotrvať v Európskej únii. Pre dlhodobé investície je geopolitické ukotvenie Slovenska kľúčové.“ Ódor zároveň upozorňuje, že Slovensko nemôže stavať budúcnosť len na jednom sektore. „Som zároveň veľkým zástancom diverzifikácie nášho hospodárstva. Nemôžeme stáť len na jednej – hoci silnej – automobilovej nohe,“ uzavrel Ódor.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Štefan Kišš: Každý deň akože konsolidácie na spôsob Kamenického je ďalším ohrozením budúcnosti krajiny

Ficova drahota a transakčná daň na ľudí dopadajú čoraz tvrdšie. Štátny dlh stále rastie. V prepočte na občana je to viac ako 14-tisíc eur, od nástupu Ficovej vlády o 1500 eur viac....

Michal Šimečka: Vyzývam premiéra Fica, aby zrušil cestu do Moskvy

Minimálne 9 mŕtvych a 70 zranených vrátane detí v Kyjeve. Ďalší vražedný ruský útok jasne ukazuje, že Putinov režim nemá záujem o mier. "Vyzývam premiéra Fica, aby zrušil svoju...

Ján Hargaš: Kto ešte nebol za tejto vlády štátnym tajomníkom, nech sa hlási u ľubovoľného ministra

V čase konsolidácie má Ficova vláda historicky najvyšší počet štátnych tajomníkov a minister investícií Samuel Migaľ ešte pridá ďalšieho - v poradí už 36-teho. "Na ministerstve...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare