Prejsť na obsah

Ľudovít Ódor: Tri opatrenia, ktoré automobilky potrebujú v čase ciel

Europoslanec a podpredseda výboru ECON Ľudovít Ódor (PS/Renew Europe) navštívil v prvom štvrťroku všetkých päť slovenských automobiliek. Reagoval tak na zavedenie ciel zo strany Spojených štátov aj na aktuálne výzvy, ktorým čelí automobilový sektor v EÚ. „V posledných týždňoch som osobne navštívil každú zo slovenských automobiliek. Chcel som získať presný obraz o výzvach, ktorým čelia

Europoslanec a podpredseda výboru ECON Ľudovít Ódor (PS/Renew Europe) navštívil v prvom štvrťroku všetkých päť slovenských automobiliek. Reagoval tak na zavedenie ciel zo strany Spojených štátov aj na aktuálne výzvy, ktorým čelí automobilový sektor v EÚ.

„V posledných týždňoch som osobne navštívil každú zo slovenských automobiliek. Chcel som získať presný obraz o výzvach, ktorým čelia – a zabezpečiť, aby ich špecifické potreby bolo v Bruseli počuť,“ uviedol Ódor.

Slovenský automobilový priemysel tvorí zhruba 10 % HDP a zamestnáva priamo vyše 165-tisíc ľudí, v celom hodnotovom reťazci až 244-tisíc osôb. Z dôvodu tejto koncentrácie bude podľa europoslanca Slovensko lakmusovým papierikom európskych zmien v sektore.

Ak sa znižuje globálny dopyt, automobilky hľadajú podľa Ódora úspory najmä v krajinách s vyššími nákladmi. “Slovensko sa im čoraz viac predražuje – najmä pre rastúce ďalšie dane a vysoké odvody, ako aj novú transakčnú daň,“ varuje Ódor.

Zdôraznil, že Slovensko má dnes najvyššie daňovo-odvodové zaťaženie v regióne, čo v kombinácii so zložitým podnikateľským prostredím vytvára reálnu hrozbu pre budúce investície automobiliek u nás. „Vláda musí intenzívne pracovať na zlepšení podnikateľského prostredia a zrušiť transakčnú daň, ktorá dusí našu ekonomiku. Ak to neurobíme, môžeme prísť o rozhodujúce investície do budúcich modelov áut.“

Slovenské automobilky chcú podľa Ódora na Slovensku vyrábať aj moderné inovatívne vozidlá, ktoré sú jadrom budúcej mobility. Problémom však je nedostatok kvalifikovaných softvérových inžinierov. „Jednak ich školy vychovávajú málo, a druhak mnohí absolventi odchádzajú do zahraničia. Ak tu chceme budovať automobilový priemysel budúcnosti, musíme na to vytvoriť podmienky,“ upozorňuje europoslanec.

Ďalšou kľúčovou požiadavkou automobiliek je geopolitická istota. „Pre materské spoločnosti našich automobiliek je veľmi dôležité, aby Slovensko jasne preukázalo vôľu zotrvať v Európskej únii. Pre dlhodobé investície je geopolitické ukotvenie Slovenska kľúčové.“ Ódor zároveň upozorňuje, že Slovensko nemôže stavať budúcnosť len na jednom sektore. „Som zároveň veľkým zástancom diverzifikácie nášho hospodárstva. Nemôžeme stáť len na jednej – hoci silnej – automobilovej nohe,“ uzavrel Ódor.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Podávame trestné oznámenie pre rodinkárstvo v Národnom športovom centre

11. septembra

Podávame trestné oznámenie pre vážne podozrenia z rodinkárstva a odčerpávania verejných financií v Národnom športovom centre. Zároveň zvažujeme podnet na Najvyšší kontrolný úrad a...

Tamara Stohlová: Taraba otvára chránené územia developerom, podávame preto pozmeňujúci návrh

11. septembra

Minister životného prostredia Tomáš Taraba na poslednú chvíľu vložil do zákona o posudzovaní vplyvov na životné prostredie nesúvisiacu zmenu. Pôvodne mal zákon upravovať len...

Ficova chudoba zlikviduje služby v stovkách samosprávach na Slovensku

11. septembra

Ak by sa vláda Roberta Fica zobudila včas, mohla pripraviť komplexnú reformu obcí a miest, ktorá by priniesla finančné úspory aj vyššiu efektivitu samospráv. Namiesto toho prináša už...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare