Prejsť na obsah

Lietadlá ľuďom na východe nenahradia IC-čká, vláda je odtrhnutá od reality

Neexistuje väčší prejav babráctva vlády Roberta Fica, ako to, že dôjde k predĺženiu najkratšej možnej cesty vlakom medzi dvoma najväčšími mestami Slovenska, vyhlásil predseda poslaneckého klubu PS Martin Dubéci. “Kráčame späť v čase. Z Bratislavy do Košíc budeme vďaka Ficovej vláde cestovať o celých 45 minút dlhšie. Kvalitné a rýchle spojenie medzi Košicami a hlavným

Neexistuje väčší prejav babráctva vlády Roberta Fica, ako to, že dôjde k predĺženiu najkratšej možnej cesty vlakom medzi dvoma najväčšími mestami Slovenska, vyhlásil predseda poslaneckého klubu PS Martin Dubéci.

Kráčame späť v čase. Z Bratislavy do Košíc budeme vďaka Ficovej vláde cestovať o celých 45 minút dlhšie. Kvalitné a rýchle spojenie medzi Košicami a hlavným mestom je kľúčové pre rozvoj nášho regiónu. Práve časová náročnosť je často dôvodom prečo do Košíc necestovať, neusporiadať tu podujatie, či vôbec tu pôsobiť,” upozornil Dubéci s tým, že dnes neexistujú dobré alternatívy pre vlakové spojenie. 

Diaľnica, ktorú Robert Fico sľuboval do roku 2010, neexistuje. Dotované letecké spojenie medzi Košicami a Bratislavou si užije len zopár bohatších ľudí. A ešte ho aj budeme dotovať miliónom eur ročne. IC vlaky chcú pritom zrušiť, lebo sú vraj drahé,” pripomenul Dubéci a dodal, že témou sa budú poslanci zaoberať aj na Výbore NR SR pre regionálny rozvoj. 

Progresívne Slovensko vyzýva ministra Ráža, aby tento krok zvrátil a o stretnutie žiadajú aj generálneho riaditeľa ZSSK. 

“Skracovať vzdialenosti medzi regiónmi Slovenska by malo byť prioritou. Ficove vlády ale dlhodobým zanedbávaním rozvoja infraštruktúry nakoniec spôsobia ich predlžovanie. Celá EÚ ide cestou dostupnej a ekologickej železničnej infraštruktúry. Slovensko však ide úplne opačným smerom. Pán minister, prestaňte železniciam škrtať trasy a vlaky. Je to cesta do pekla,” zdôraznil odborník PS na dopravu Martin Pekár.

V Košiciach sa Slovensko nekončí, pripomenula poslankyňa NR SR Zuzana Mesterová.

Na trase Stakčín – Bratislava cestujem pomerne často. V Stakčíne končí železnica a ľudia z obcí ako je Nová Sedlica, Ulič, Ubľa musia prestúpiť na autobus a cestovať ďalšiu hodinu. Tieto oblasti sa postupne vyľudňujú, mladí ľudia z nich odchádzajú. Za 4700 dní nedokázali vlády Roberta Fica zabezpečiť týmto ľuďom adekvátne spojenie s väčšími mestami. A dnes ešte viac vzďaľujú jeden koniec republiky od druhého,” upozornila Mesterová. 

Poslanec hnutia Richard Dubovický pripomenul, že zrušenie IC vlakov sťaží ľuďom cestovanie za prácou, zdravotníctvom či službami aj v ďalších mestách, napríklad v Prešove.

Premiér Fico síce hovorí, že na východe nič nie je. Skutočnosť je však úplne iná – na východe je množstvo talentovaných ľudí, ktorí pravidelne využívajú tieto rýchle spojenia. Tieto spojenia by sa mali zrýchľovať a podporovať, nie rušiť,” uzavrel Dubovický.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Na ministerstve cestovného ruchu a športu vidíme neschopnosť a rozhadzovanie peňazí bez vízie

Predražená trafika v podobe ministerstva športu a cestovného ruchu v rukách vulgárneho burana a konšpirátora premrhala akúkoľvek šancu na zlepšenie oboch rezortov, vyhlásila poslankyňa...

Tomáš Valášek: Minister Kaliňák namiesto jasnej vízie ponúka nákupnú horúčku bez stratégie

Minister Robert Kaliňák namiesto jasnej a dlhodobej vízie pre ozbrojené sily ponúka chaotické obstarávanie a nákupnú horúčku bez stratégie. "Raz obhajuje staršiu a menej špecializovanú...

Zákon Erika Tomáša útočí na najchudobnejších a popiera ústavné právo na život

Bratislava, 29. máj - Práve bol v parlamente prijatý zákon, ktorý minister práce síce nazval “práca namiesto dávok”, v skutočnosti to ale bude skôr “bič na tých...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare