Progresívne Slovensko upozorňuje, že vláda sa zamerala na personálne čistky v polícii a naplneniu svojich sľubov o 13. dôchodkoch, ale medzi vládne priority a priority rozpočtu sa nedostalo školstvo. To je pre vlády Roberta Fica bežné, dlhodobo odkladané problémy a investičný dlh však majú vysokú daň, vyhlásila poslankyňa NR SR Tina Gažovičová. “Najnovšie nám to
Progresívne Slovensko upozorňuje, že vláda sa zamerala na personálne čistky v polícii a naplneniu svojich sľubov o 13. dôchodkoch, ale medzi vládne priority a priority rozpočtu sa nedostalo školstvo. To je pre vlády Roberta Fica bežné, dlhodobo odkladané problémy a investičný dlh však majú vysokú daň, vyhlásila poslankyňa NR SR Tina Gažovičová.
“Najnovšie nám to ukázali výsledky testovania PISA 2022. Na Slovensku sú alarmujúce. Prepad nastal vo všetkých troch oblastiach: čitateľskej, matematickej a prírodovednej gramotnosti žiakov. Najviac zaostávame za priemerom OECD práve v čitateľskej gramotnosti. Vyše 35 % žiakov nepreukázalo ani základné čitateľské zručnosti, ktoré sú predpokladom pre ďalšie vzdelávanie. Budeme preto sledovať každý krok vlády a upozorňovať na jej pochybenia. Budúcnosť našej krajiny totiž závisí od kvality vzdelávania našich detí,” uvádza Gažovičová s tým, že výsledky testovania sú zrkadlom dlhodobého zlyhania politických elít vo vzťahu k školstvu.
Podľa poslankyne NR SR a bývalej hlavnej školskej inšpektorky Viery Kalmárovej výsledky nie sú chybou žiakov, ani učiteľov a učiteliek pracujúcich v náročných podmienkach, ale je to systémové zlyhanie.
“Dôvodom sú časté politické zmeny vo vedení ministerstva školstva, neschopnosť dlhodobej kontinuity pri implementácii strategických zámerov a závažný investičný dlh. Z výsledkov PISA 2022 je zrejmé, že súčasný model nezodpovedá potrebám budúcnosti, ale ani súčasnosti. Deficit gramotností negatívne vplýva na ekonomický rozvoj krajiny, a tým aj na životnú úroveň a následne na spoločenské nálady,” dodáva Kalmárová.
Poslankyňa NR SR Ingrid Kosová zdôrazňuje, že riešenia máme.
“Potrebujeme do školstva prilákať a udržať tam tých najlepších ľudí. Vytvoriť im motivujúce a kvalitné podmienky pre ich prácu so žiakmi. Potrebujeme pokračovať v prebiehajúcej zmene obsahu vzdelávania a klásť dôraz na zmenu spôsobu vyučovania – od memorovania k diskusiám, k rozvoju kritického myslenia, kreativity, či emočnej stability,” uzatvára Kosová.
Podobné články

Ivan Korčok: Vysvedčenie Roberta Fica z Bruselu - nedostatočná
27. júna
Napriek tomu, že premiér Robert Fico na summite Európskej únie zablokoval 18. balík sankcií voči Rusku, nedosiahol žiadne ústupky v otázke kľúčovej legislatívy Repower EU. Podľa člena...

Michal Šimečka z Bruselu: Fico sa správa ako malé dieťa ktoré nevie, čo chce, ale kričí, kým to nedostane
27. júna
Suverénna zahraničná politika na štyri svetové strany Roberta Fica zlyhala na celej čiare. Preto vo štvrtok premiér prišiel na summit lídrov EÚ s hrozbou, že zablokuje 18. sankčný...

Fico s Tomášom žijú v ilúzii – realita ľudí je o chudobe, prepúšťaní a ohrozených budúcich dôchodkoch
26. júna
Minister práce Erik Tomáš a premiér Robert Fico dnes na tlačovej konferencii prezentovali stav rezortu práce, ako keby Slovensko zažívalo zlatý vek sociálneho štandardu. Tvrdili, že...