Prejsť na obsah

Služby občanom a občiankam

Štát nebude občanov/občianky obťažovať, ale uľahčovať im život. Cieľom je zmena paradigmy – zavedenie komplexného proklientského prístupu orgánov verejnej moci k ľuďom. Konkrétnymi prípadmi týchto zmien je vznik predvyplnených personalizovaných daňových priznaní, aktívna pomoc na úradoch práce a proklientský prístup pri platbách Sociálnej poisťovni.   Štát bude proaktívne ponúkať občanom a občiankam relevantné služby. Štát
  • Štát nebude občanov/občianky obťažovať, ale uľahčovať im život. Cieľom je zmena paradigmy – zavedenie komplexného proklientského prístupu orgánov verejnej moci k ľuďom. Konkrétnymi prípadmi týchto zmien je vznik predvyplnených personalizovaných daňových priznaní, aktívna pomoc na úradoch práce a proklientský prístup pri platbách Sociálnej poisťovni.

 

  • Štát bude proaktívne ponúkať občanom a občiankam relevantné služby. Štát má o občiankach/občanoch množstvo informácií, z ktorých vie, kto, kedy a na aké služby štátu má nárok. Aby sa ľudia nemuseli týchto služieb domáhať, zavedieme ich proaktívnu ponuku zo strany verejných orgánov. 

 

  • Zbavíme ľudí povinnosti dokladovať štátu informácie, ktoré štát má (tzv. zásada „jedenkrát a dosť“). Identifikujeme tie formuláre, ktoré je možné zrušiť alebo zjednodušiť.

 

  • Zlepšíme digitalizáciu štátu tak, aby čo najviac slúžila ľuďom. 

 

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare