Štát nebude občanov/občianky obťažovať, ale uľahčovať im život. Cieľom je zmena paradigmy – zavedenie komplexného proklientského prístupu orgánov verejnej moci k ľuďom. Konkrétnymi prípadmi týchto zmien je vznik predvyplnených personalizovaných daňových priznaní, aktívna pomoc na úradoch práce a proklientský prístup pri platbách Sociálnej poisťovni. Štát bude proaktívne ponúkať občanom a občiankam relevantné služby. Štát
- Štát nebude občanov/občianky obťažovať, ale uľahčovať im život. Cieľom je zmena paradigmy – zavedenie komplexného proklientského prístupu orgánov verejnej moci k ľuďom. Konkrétnymi prípadmi týchto zmien je vznik predvyplnených personalizovaných daňových priznaní, aktívna pomoc na úradoch práce a proklientský prístup pri platbách Sociálnej poisťovni.
- Štát bude proaktívne ponúkať občanom a občiankam relevantné služby. Štát má o občiankach/občanoch množstvo informácií, z ktorých vie, kto, kedy a na aké služby štátu má nárok. Aby sa ľudia nemuseli týchto služieb domáhať, zavedieme ich proaktívnu ponuku zo strany verejných orgánov.
- Zbavíme ľudí povinnosti dokladovať štátu informácie, ktoré štát má (tzv. zásada „jedenkrát a dosť“). Identifikujeme tie formuláre, ktoré je možné zrušiť alebo zjednodušiť.
- Zlepšíme digitalizáciu štátu tak, aby čo najviac slúžila ľuďom.