Zavedieme systém pravidelného informovania zákazníctva o stave ich finančných a poistných produktov. Zvýšime tým ich informovanosť. Zákazníci a zákazníčky takúto informáciu dostanú každoročne vo forme jedného zrozumiteľného materiálu (tzv. oranžová obálka). Zavedieme platenie za spotrebiteľské služby priamo klientmi a klientkami, ktorí/é tak budú mať úplnejšie informácie o danom produkte a službe. Zvýšime nároky
- Zavedieme systém pravidelného informovania zákazníctva o stave ich finančných a poistných produktov. Zvýšime tým ich informovanosť. Zákazníci a zákazníčky takúto informáciu dostanú každoročne vo forme jedného zrozumiteľného materiálu (tzv. oranžová obálka).
- Zavedieme platenie za spotrebiteľské služby priamo klientmi a klientkami, ktorí/é tak budú mať úplnejšie informácie o danom produkte a službe.
- Zvýšime nároky na vzdelávanie finančných sprostredkovateľov/sprostredkovateliek a ich vstup do systému. Formalizmus nahradí naozajstná kontrola kompetentnosti. Zavedieme nový spôsob certifikácie týchto osôb. Súčasťou toho bude sprísnenie obsahu vzdelávania, ktoré musia absolvovať a adekvátna náročnosť záverečných skúšok.
- Spájanie životného poistenia s investičným sporením do jedného produktu už nebude možné. Dnešný systém je neprehľadný, klient/klientka sa v ňom ťažko orientuje a väčšinou si k životnej poistke kupuje investičné sporenie s nízkymi výnosmi.
- Zrušíme zbytočné poistenia štátnych aktív, ponecháme len zákonne poistenia ako napríklad povinné zmluvné poistenie áut.