Prejsť na obsah

Nebezpečný experiment ministerstva školstva iba prehĺbi segregáciu rómskych detí

Ministerstvo školstva chce v Rakúsoch zriadiť čisto rómsku segregovanú školu, ktorú len premenuje na národnostnú. Navyše ju vydáva za prostriedok desegregácie. Minister školstva Drucker to popiera a na mieste je obava, či zámeru vlastného rezortu vôbec rozumie, upozornila poslankyňa NR SR Ingrid Kosová (PS). “Ministrove slová sú v rozpore s memorandom iniciatívy, pod ktoré sa podpísalo aj jeho

Ministerstvo školstva chce v Rakúsoch zriadiť čisto rómsku segregovanú školu, ktorú len premenuje na národnostnú. Navyše ju vydáva za prostriedok desegregácie. Minister školstva Drucker to popiera a na mieste je obava, či zámeru vlastného rezortu vôbec rozumie, upozornila poslankyňa NR SR Ingrid Kosová (PS).

“Ministrove slová sú v rozpore s memorandom iniciatívy, pod ktoré sa podpísalo aj jeho ministerstvo. De facto sa ním akceptuje vytváranie takzvaných národnostných škôl všade, kde je väčšinová populácia rómskeho pôvodu, čo umožní samospráve stavať školu v tesnej blízkosti osady. To je dnes zakázané,” priblížila Kosová s tým, že memorandum nielenže zákaz umožňuje obísť, no zároveň deklaruje, že tento postup je v súlade s princípmi desegregácie.

Iniciatíva podľa poslankyne vyznieva ako snaha o legitimizáciu segregácie a pokus vyhnúť sa pokute EÚ za porušovanie rasovej smernice. “Tento nebezpečný experiment bude mať obrovské negatívne dopady na životy rómskych detí, zaručene neobstojí z právneho hľadiska a už vôbec nie u Európskej komisie.”

“Vyzývame ministerstvo školstva, aby namiesto vymýšľania hlúpych skratiek, ktorých výsledkom bude prehlbovanie segregácie, začalo dôsledne implementovať skutočne desegregačné opatrenia. Na tie má finančné zdroje z Plánu obnovy aj z eurofondov,” zdôraznila Kosová.

Medzi tieto efektívne riešenia patrí napríklad integrácia rómskych detí do zmiešaných kolektívov zmenou školských obvodov, s ktorou podľa Kosovej treba začať už v predškolskom veku.

“Je tiež nevyhnutné zavrieť problémové čisto rómske školy či spustiť takzvané autobusovanie detí. Pomôcť môže aj zavádzanie doučovaní, aby deti dokázali prekonať znevýhodnenie vyplývajúce z predchádzajúceho nedostatočného vzdelania. Je toho veľa, čo môže ministerstvo robiť. Pán minister, prevezmite zodpovednosť, a predstavte reálne kroky, ktoré prispejú k desegregácii. Nie škodlivé experimenty, ktoré ju len prehĺbia,” uzavela Kosová.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

T. Stohlová: Minister Taraba robí z Gabčíkova darček pre Orbána, zvolávame výbor

Minister Tomáš Taraba pravidelne označuje vodné dielo Gabčíkovo za náš národný poklad a chváli sa, koľko na ňom zarábame. Je nepochopiteľné, prečo chce zrazu veľkú časť tohto...

To, čo dnes predvádza Robert Fico, až desivo pripomína posledné fázy mečiarizmu

Bratislava, 30. jún - Robert Fico si uvedomuje, že už nie je schopný vyhrať voľby, preto sa snaží ohnúť pravidlá politickej súťaže a zabetónovať sa pri moci, konštatoval predseda PS...

Martin Pekár: Pošta kolabuje, minister Ráž namiesto reformy pripravuje výpredaj

Slovenská pošta je na pokraji kolapsu. Jej logistické centrum v Bratislave je v katastrofálnom stave, pobočky sú zastarané a štát pod vedením Smeru nedokázal za viac ako dekádu spraviť...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare