Prejsť na obsah

Nebezpečný experiment ministerstva školstva iba prehĺbi segregáciu rómskych detí

Ministerstvo školstva chce v Rakúsoch zriadiť čisto rómsku segregovanú školu, ktorú len premenuje na národnostnú. Navyše ju vydáva za prostriedok desegregácie. Minister školstva Drucker to popiera a na mieste je obava, či zámeru vlastného rezortu vôbec rozumie, upozornila poslankyňa NR SR Ingrid Kosová (PS). “Ministrove slová sú v rozpore s memorandom iniciatívy, pod ktoré sa podpísalo aj jeho

Ministerstvo školstva chce v Rakúsoch zriadiť čisto rómsku segregovanú školu, ktorú len premenuje na národnostnú. Navyše ju vydáva za prostriedok desegregácie. Minister školstva Drucker to popiera a na mieste je obava, či zámeru vlastného rezortu vôbec rozumie, upozornila poslankyňa NR SR Ingrid Kosová (PS).

“Ministrove slová sú v rozpore s memorandom iniciatívy, pod ktoré sa podpísalo aj jeho ministerstvo. De facto sa ním akceptuje vytváranie takzvaných národnostných škôl všade, kde je väčšinová populácia rómskeho pôvodu, čo umožní samospráve stavať školu v tesnej blízkosti osady. To je dnes zakázané,” priblížila Kosová s tým, že memorandum nielenže zákaz umožňuje obísť, no zároveň deklaruje, že tento postup je v súlade s princípmi desegregácie.

Iniciatíva podľa poslankyne vyznieva ako snaha o legitimizáciu segregácie a pokus vyhnúť sa pokute EÚ za porušovanie rasovej smernice. “Tento nebezpečný experiment bude mať obrovské negatívne dopady na životy rómskych detí, zaručene neobstojí z právneho hľadiska a už vôbec nie u Európskej komisie.”

“Vyzývame ministerstvo školstva, aby namiesto vymýšľania hlúpych skratiek, ktorých výsledkom bude prehlbovanie segregácie, začalo dôsledne implementovať skutočne desegregačné opatrenia. Na tie má finančné zdroje z Plánu obnovy aj z eurofondov,” zdôraznila Kosová.

Medzi tieto efektívne riešenia patrí napríklad integrácia rómskych detí do zmiešaných kolektívov zmenou školských obvodov, s ktorou podľa Kosovej treba začať už v predškolskom veku.

“Je tiež nevyhnutné zavrieť problémové čisto rómske školy či spustiť takzvané autobusovanie detí. Pomôcť môže aj zavádzanie doučovaní, aby deti dokázali prekonať znevýhodnenie vyplývajúce z predchádzajúceho nedostatočného vzdelania. Je toho veľa, čo môže ministerstvo robiť. Pán minister, prevezmite zodpovednosť, a predstavte reálne kroky, ktoré prispejú k desegregácii. Nie škodlivé experimenty, ktoré ju len prehĺbia,” uzavela Kosová.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Obyvatelia Podpoľania majú obavy z Tarabových plánov. On situáciu bagatelizuje

08. februára

 Minister Taraba arogantne zľahčuje dopady výstavby prečerpávacej elektrárne Málinec. Kým on hovorí o piatich chatkách a jednom družstve, ja na mieste počúvam ľudí, ktorým jeho...

Minister Taraba nemá schopnosti ani politickú silu na pomoc ľuďom s obnovou domov

07. februára

Po kritike Progresívneho Slovenska minister životného prostredia Taraba začal čiastočne naprávať nedostatky programu Obnov dom. Žiaľ, cesta ku kvalitnej pomoci nízkopríjmovým...

V Spišskej Starej Vsi zlyhalo ministerstvo vnútra, spravodlivosti aj sociálnych vecí. Zodpovední mlčia

07. februára

Útok v Spišskej Starej Vsi bol motivovaný nenávisťou k ženám a umožnený systémovými zlyhaniami. Násilie na ženách nesmieme ticho tolerovať, viaceré rezorty musia spraviť nápravu,...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare