Prejsť na obsah

Nebezpečný experiment ministerstva školstva iba prehĺbi segregáciu rómskych detí

Ministerstvo školstva chce v Rakúsoch zriadiť čisto rómsku segregovanú školu, ktorú len premenuje na národnostnú. Navyše ju vydáva za prostriedok desegregácie. Minister školstva Drucker to popiera a na mieste je obava, či zámeru vlastného rezortu vôbec rozumie, upozornila poslankyňa NR SR Ingrid Kosová (PS). “Ministrove slová sú v rozpore s memorandom iniciatívy, pod ktoré sa podpísalo aj jeho

Ministerstvo školstva chce v Rakúsoch zriadiť čisto rómsku segregovanú školu, ktorú len premenuje na národnostnú. Navyše ju vydáva za prostriedok desegregácie. Minister školstva Drucker to popiera a na mieste je obava, či zámeru vlastného rezortu vôbec rozumie, upozornila poslankyňa NR SR Ingrid Kosová (PS).

“Ministrove slová sú v rozpore s memorandom iniciatívy, pod ktoré sa podpísalo aj jeho ministerstvo. De facto sa ním akceptuje vytváranie takzvaných národnostných škôl všade, kde je väčšinová populácia rómskeho pôvodu, čo umožní samospráve stavať školu v tesnej blízkosti osady. To je dnes zakázané,” priblížila Kosová s tým, že memorandum nielenže zákaz umožňuje obísť, no zároveň deklaruje, že tento postup je v súlade s princípmi desegregácie.

Iniciatíva podľa poslankyne vyznieva ako snaha o legitimizáciu segregácie a pokus vyhnúť sa pokute EÚ za porušovanie rasovej smernice. “Tento nebezpečný experiment bude mať obrovské negatívne dopady na životy rómskych detí, zaručene neobstojí z právneho hľadiska a už vôbec nie u Európskej komisie.”

“Vyzývame ministerstvo školstva, aby namiesto vymýšľania hlúpych skratiek, ktorých výsledkom bude prehlbovanie segregácie, začalo dôsledne implementovať skutočne desegregačné opatrenia. Na tie má finančné zdroje z Plánu obnovy aj z eurofondov,” zdôraznila Kosová.

Medzi tieto efektívne riešenia patrí napríklad integrácia rómskych detí do zmiešaných kolektívov zmenou školských obvodov, s ktorou podľa Kosovej treba začať už v predškolskom veku.

“Je tiež nevyhnutné zavrieť problémové čisto rómske školy či spustiť takzvané autobusovanie detí. Pomôcť môže aj zavádzanie doučovaní, aby deti dokázali prekonať znevýhodnenie vyplývajúce z predchádzajúceho nedostatočného vzdelania. Je toho veľa, čo môže ministerstvo robiť. Pán minister, prevezmite zodpovednosť, a predstavte reálne kroky, ktoré prispejú k desegregácii. Nie škodlivé experimenty, ktoré ju len prehĺbia,” uzavela Kosová.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Namiesto riešenia domácich problémov, Fico radšej rozpráva konzervatívcom o dvoch pohlaviach

22. februára

Príhovor Roberta Fica na konferencii CPAC ukazuje, ako veľmi premiér opustil Slovensko a záujmy našich občanov, povedal predseda Progresívneho Slovenska Michal Šimečka. "Ak by mal Fico...

Beáta Jurík odcestuje do Kyjeva pri príležitosti tretieho výročia vojny na Ukrajine 

22. februára

Podpredsedníčka Výboru NR SR pre európske záležitosti Beáta Jurík prijala pozvanie skupiny United for Ukraine. V nedeľu (23. februára) navštívi Kyjev pri príležitosti nadchádzajúceho...

Pre nefunkčný a drahý jednotný cestovný lístok podávame podnet na NKÚ

21. februára

Jednotný cestovný lístok mal byť prelomovým riešením. Jednoduchý prestup medzi dopravcami, jednu aplikácia a pohodlnejšie cestovanie. V rukách Ficovej vlády sa z dobrej myšlienky stal...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare