Prejsť na obsah

Megalomanské plány Smeru slovenskej doprave nepomôžu, hrozí vytvorenie novej korupčnej schémy 

Vláda Roberta Fica po 13-tich rokoch pri moci prináša v doprave pseudoriešenia, ktoré len prehlbujú ich zlyhania a zadlžujú Slovensko. Ich nové plány sú alarmujúce, ak budú projekty za viac ako miliardu eur utajené, môžu skončiť ako korupčné schémy, varoval podpredseda PS Tomáš Valášek.  “Za ten čas, čo boli pri moci, mohli postaviť diaľnicu do

Vláda Roberta Fica po 13-tich rokoch pri moci prináša v doprave pseudoriešenia, ktoré len prehlbujú ich zlyhania a zadlžujú Slovensko. Ich nové plány sú alarmujúce, ak budú projekty za viac ako miliardu eur utajené, môžu skončiť ako korupčné schémy, varoval podpredseda PS Tomáš Valášek. 

Za ten čas, čo boli pri moci, mohli postaviť diaľnicu do Košíc z eurofondov, čo sú peniaze prakticky zadarmo. Všetci okolo nás tak urobili – stačí sa pozrieť do Poľska. Mali by postavené, vybavené a zaplatené. Smer ale eurofondy preflákal a diaľnica do Košíc je v nedohľadne. A teraz, keď nám padajú mosty na hlavu, idú situáciu riešiť cez rozpočet obrany a čínske investície. Utajene, bez súťaže a veľmi pochybne,” zdôraznil Valášek. 

Odborník PS na dopravu Martin Pekár upozornil na podozrenie, že sa minister dopravy Ráž s ministrom obrany Kaliňákom chystajú vyhlásiť časti dopravnej infraštruktúry za strategicko-obranné. Zneužiť pritom chcú ohrozenie v podobe vojny na Ukrajine.

Ide o rekonštrukcie za viac ako miliardu eur. Hrozí, že sa časti železničnej infraštruktúry na trase Bratislava-Košice až na ukrajinskú hranicu a vybrané diaľničné úseky, budú stavať v utajenom režime. Tým pádom by mohli rekonštrukcie zadať bez súťaže čínskym investorom, alebo komu uznajú za vhodné. Otvorilo by to priestor na novú korupčnú schému obrovských rozmerov,” varuje Pekár. 

Namiesto nereálnych plánov na budovanie infraštruktúry s čínskymi firmami by sa minister Ráž mal zamerať napríklad na prepojenie na poľskú železničnú alebo cestnú sieť, ktoré sú špeciálne dôležité pre východ Slovenska. 

Aj na ďalší megalomanský sen ministra Ráža za 1,7 miliardy eur, tunel Karpaty, majú vraj technológiu opäť len Číňania. To, samozrejme, nie je pravda. Napriek tomu v Smere chystajú špeciálne memorandum s Čínskou stranou. Bez súťaže je už de facto rozhodnuté, kto bude stavať najdrahší tunel v Strednej Európe,” vyhlásil Pekár. 

Poslankyňa NR SR Darina Luščíková upozornila, že ani sám minister nevie, či tunel popod Karpaty ľudia vôbec potrebujú. Napriek tomu sa doň chystajú investovať peniaze, ktoré sú potrebné inde. 

Upchatých miest na Slovensku pribúda a pre mnohých z nás sú kolóny kvôli zlému stavu ciest každodennou realitou. 59 mostov na cestách prvej triedy je v havarijnom stave, pričom v roku 2003 to bol iba jeden. Čo robili Ficove vlády za 13 rokov svojho vládnutia? Mosty mohli opravovať postupne a rozpočet by to takmer nepocítil. Teraz, keď štát nemá peniaze, chcú situáciu zachraňovať cez čínske investície. Tie nás ale nezachránia. Naše cesty, mosty aj železnice potrebujú jasnú stratégiu. No tú vláda Roberta Fica nevie zabezpečiť,” uzavrela Luščíková.  


Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Vláda musí Gelnici okamžite pomôcť, využiť na to môže aj eurofondy

10. júla

Podpredseda NR SR Martin Dubéci z Gelnice zasiahnutej obrovskou búrkou vyzval vládu, aby miestnym urýchlene doručila pomoc. Tú obyvatelia v Gelnici zo strany štátu vidia minimálne,...

Zora Jaurová: Pre prevoz busty a predražené športové licencie podávame trestné oznámenia

Tlačové správy

10. júla

Podávame na Generálnu prokuratúru dve trestné oznámenie v dvoch veciach. Prvou je prevoz busty Cecílie Gonzagy z levočského múzea pod taktovkou ministerstva kultúry a druhá sú nevýhodné...

Stavebné úrady sú paralyzované Rážovým zákonom, rozostavané Slovensko je len Ficova ilúzia 

07. júla

Stavebný zákon ministra dopravy Jozefa Ráža priniesol namiesto sľubovaných rýchlych konaní byrokratickú nočnú moru pre stavebníkov aj zamestnancov stavebných úradov. V PS sme na...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare