Slovenská pošta je na pokraji kolapsu. Jej logistické centrum v Bratislave je v katastrofálnom stave, pobočky sú zastarané a štát pod vedením Smeru nedokázal za viac ako dekádu spraviť nič podstatné pre modernizáciu. Naopak, súčasný minister dopravy Jozef Ráž ml. chce predať aj to posledné, čo ešte funguje. Slovenská pošta tak nemá ani víziu, ani
Slovenská pošta je na pokraji kolapsu. Jej logistické centrum v Bratislave je v katastrofálnom stave, pobočky sú zastarané a štát pod vedením Smeru nedokázal za viac ako dekádu spraviť nič podstatné pre modernizáciu. Naopak, súčasný minister dopravy Jozef Ráž ml. chce predať aj to posledné, čo ešte funguje. Slovenská pošta tak nemá ani víziu, ani budúcnosť, kritizuje expert PS na dopravu Martin Pekár.
„Je neprijateľné, že hlavné logistické centrum pošty v Bratislave stále funguje v budove zo 70. rokov, kde sa zásielky triedia na poschodí – to je vo svete logistický absurdistan,“ hovorí expert Progresívneho Slovenska na dopravu Martin Pekár. „Miesto toho, aby vláda Smeru konečne postavila moderné centrum, ktoré Bratislava ako kľúčový uzol poštovej siete nevyhnutne potrebuje, minister Ráž ho chce predať. To je zlyhanie manažmentu verejných služieb najhrubšieho zrna.“
Podľa Martina Pekára tvoria Bratislava a jej okolie až polovicu všetkých balíkových zásielok v rámci Slovenska. Ak je práve tu centrum neefektívne, zastarané a nevhodné pre rýchlu a kvalitnú logistiku, nedá sa čudovať, že Slovenská pošta stráca klientov a výnosy. Kvalita služieb klesá, dôvera podnikateľského sektora je podlomená a fluktuácia zamestnancov rastie.
Smer sa dnes pokúša zakryť svoje zlyhanie populistickými gestami – ruší stratové pobočky, no bez koncepcie. „Zrušiť pobočky nestačí. To je ako odstraňovať vyrážky bez toho, aby ste sa zaujímali o príčinu. Slovensko potrebuje sieť moderných, veľkokapacitných poštových centier, ktoré budú mať dostatok personálu, technológií, aj infraštruktúry. Presne také riešenie sme predstavili už pred siedmimi rokmi – no vláda ho ignorovala,“ zdôrazňuje Pekár.
Moderné „Poštové klientské centrá“ by priniesli kvalitnejšiu obsluhu občanov aj podnikateľov, lepšie logistické napojenie, kratšie čakacie doby, komfortné služby ako Pošta Drive či predĺžené otváracie hodiny. Zmysel by mala aj nová stratégia ich umiestňovania podľa reálnych potrieb regiónov, nie podľa zastaralých a neefektívnych modelov.
„Smer nechal poštu prežiť len preto, aby sa mohli jeho nominanti hrať na manažérov. Výsledok? Kolaps, úpadok a teraz panické rušenie prevádzok. A ako zlatý klinec ich PR: predstavenie autonómneho doručovacieho autíčka. Technologická nálepka na rozpadnutý systém,“ kritizuje Pekár.
Progresívne Slovensko preto vyzýva vládu, aby namiesto ďalšej likvidácie strategickej verejnej služby konečne pristúpila ku komplexnej reforme Slovenskej pošty. Modernizácia, digitalizácia a koncepčná obnova infraštruktúry sú jedinou cestou, ako zachrániť národného poštového operátora a vrátiť mu dôveru občanov aj biznisu.
Podobné články
Sakovej návrh banského zákona berie ľuďom práva a zvýhodňuje ťažobné firmy
13. októbra
Ministerstvo hospodárstva chce novelou banského zákona obmedziť práva občanov a samospráv, ale aj uzákoniť princíp “o vás bez vás“. Je to nebezpečný a nespravodlivý návrh, ktorý...
Rozpočet nezískal podporu nikoho zo sociálnych partnerov a ani odborníkov. Dlh naďalej rastie
10. októbra
Dnes schválený štátny rozpočet je podľa Progresívneho Slovenska ďalším dôkazom, že Ficova vláda namiesto zodpovednej konsolidácie zadlžuje krajinu a ničí jej ekonomický potenciál....
Šaško musí vyriešiť nedostatok vakcín a šírenie konšpirácií, pribúdajú úmrtia detí
09. októbra
Neschopnosť ministra zdravotníctva Šaška a tolerovanie dezinformácií už prinášajú prvé smutné výsledky. Na Slovensku chýbajú vakcíny, klesá kolektívna imunita, nie je dostatok...