Prejsť na obsah

Ján Hargaš: Verím, že si každý pri kúpe novej diaľničnej známky spomenie, prečo je o 30 eur drahšia

Dopady Ficovej drahoty už vo svojich peňaženkách medzi prvými pocítili mnohí slovenskí motoristi. A v novom roku nás všetkých čaká skôr hlavybôľ ako dôvody na oslavu. Spôsobila to vláda Roberta Fica svojim prístupom ku konsolidácii. Jej súčasťou je aj zásadné zdraženie diaľničných známok od 1.1.2025.  “Za základnú diaľničnú známku pre vozidlo do 3.5 tony, platnú 365

Dopady Ficovej drahoty už vo svojich peňaženkách medzi prvými pocítili mnohí slovenskí motoristi. A v novom roku nás všetkých čaká skôr hlavybôľ ako dôvody na oslavu. Spôsobila to vláda Roberta Fica svojim prístupom ku konsolidácii. Jej súčasťou je aj zásadné zdraženie diaľničných známok od 1.1.2025. 

“Za základnú diaľničnú známku pre vozidlo do 3.5 tony, platnú 365 dní, zaplatíme namiesto doterajších 60 až 90 eur. To je nárast o 50%. V prepočte na kilometer diaľnic teda budeme už od zajtra platiť najviac spomedzi krajín V4. Vláda zvýšením cien diaľničných známok plánuje vybrať do štátneho rozpočtu dodatočných 45 miliónov eur ročne. A aj túto ťarchu preniesla na ľudí. Nemuselo to tak byť. Financie, ktoré vláda potrebuje na konsolidáciu, by sa dali nájsť, ak by ministerstvá šetrili na sebe,” upozorňuje poslanec Progresívneho Slovenska Ján Hargaš.

A pritom, len v oblasti štátneho IT by sa podľa samotného Ministerstva financií SR dalo ušetriť až 100 miliónov eur ročne, napríklad na prevádzke a rozvoji štátnych IT systémov. Analytici ministerstva dokonca ponúkajú aj konkrétny návod, ako by sa dalo šetriť, ale žiaľ, vláda sa týmito odporúčaniami neriadi. “Ak by ministerstvá ušetrili na svojich IT výdavkoch aspoň polovicu toho, čo im odporúčajú analytici, nemuseli by ľudia platiť drahšie diaľničné známky. Je to jednoduchá matematika. Ale Ficovej vláde sa šetriť samej na sebe nechce”, dodáva Hargaš.  

Úspory by sa taktiež dali nájsť v nových IT projektoch, ktoré táto vláda rozbieha. Analytici vidia možné úspory v desiatkach miliónov eur – napríklad na projekte “Národný integrovaný cestovný lístok” by sa dalo ušetriť 8 miliónov; na projekte “IS Farmár” ďalších 10 miliónov; na projekte “ITAM 2.0” taktiež 10 miliónov. Dohromady sa teda len v spomenutých projektoch tejto vlády zbytočne rozhadzuje viac ako 40 miliónov eur. 

“Verím, že každý človek na Slovensku si pri kúpe diaľničnej známky na rok 2025 spomenie, prečo platí o 30 eur viac. Jednoducho preto, že vláda Roberta Fica odmieta šetriť sama na sebe a radšej celú konsolidáciu hodila na ľudí,” uzavrel Hargaš.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Vo štvrtok na námestiach po celom Slovensku ukážeme, že stojíme na správnej strane, odkazujú PS, SaS, KDH a Demokrati 

PS, SaS, KDH a Demokrati vo štvrtok, 8. mája, pozývajú ľudí na zhromaždenia po celom Slovensku. V Bratislave začínajú o 18:00 na Námestí Slobody, konať sa budú aj v ďalších 12...

Ján Hargaš: Richard Takáč neodpovedá na otázky verejnosti, ministra sa ich budeme pýtať na výbore

Minister pôdohospodárstva Richard Takáč sa vyhovára ako dieťa v škôlke. Namiesto toho, aby vysvetľoval papalášske haciendy z eurofondov, venuje sa všetkému ostatnému, len nie ich...

Minister Takáč si po prevalení kauzy haciend pre oligarchov zabezpečil právne služby Mareka Paru za 200-tisíc eur zo štátneho

Minister pôdohospodárstva a podpredseda Smeru Richard Takáč rámcovú dohodu na viac ako 200-tisíc eur s advokátskou kanceláriou poradcu premiéra Roberta Fica a dvorného advokáta Smeru...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare