Prejsť na obsah

Chceme spraviť verejnú dopravu kvalitnou, atraktívnou a výhodnou, predstavili sme lístok CeloSlovák

Progresívne Slovensko chce spraviť verejnú dopravu kvalitnú atraktívnu a výhodnu, predstavilo lístok CeloSlovák. Lístok je symbolom verejnej dopravy, ktorá spĺňa potrebu ľudí, šetrí naše peňaženky aj svet okolo nás, vyhlásil predseda PS a podpredseda EP Michal Šimečka. „Je hanba, v akom stave je slovenská železničná doprava, a že ani po desaťročiach sľubov nie je dokončená


Progresívne Slovensko chce spraviť verejnú dopravu kvalitnú atraktívnu a výhodnu, predstavilo lístok CeloSlovák. Lístok je symbolom verejnej dopravy, ktorá spĺňa potrebu ľudí, šetrí naše peňaženky aj svet okolo nás, vyhlásil predseda PS a podpredseda EP Michal Šimečka.

„Je hanba, v akom stave je slovenská železničná doprava, a že ani po desaťročiach sľubov nie je dokončená diaľnica do Košíc. Je hanba, že verejná doprava v mestách a medzi obcami často nemá potrebnú kvalitu, intenzitu a prepojenosť. Kým sa nezlepší dopravná situácia, budú pretrvávať aj ostatné problémy regiónov,“ uviedol Šimečka s tým, že PS v kampani často využíva na prepravu práve vlaky, aj preto si v hnutí dobre uvedomujú ich stav. 

Na tlačovke Progresívne Slovensko predstavilo časť opatrení pre zlepšenie hromadnej dopravy na Slovensku, ale aj jedno špeciálne riešenie.

Pre nás symbolickým opatrením je lístok CeloSlovák. Ide o ročný predplatný lístok za veľmi výhodnú cenu. Ľuďom umožní neobmedzene využívať všetky formy verejnej dopravy na celom Slovensku. Okrem vlakov hovoríme aj o MHD, a o regionálnej autobusovej doprave. Jednoducho povedané: jeden lístok na celé Slovensko za výhodnú cenu,“ priblížil Šimečka.

CeloSlovák je sociálne, aj klimatické opatrenie, ktorého cieľom je zvýšenie záujmu o verejnú dopravu, priblížila podpredsedníčka PS a odborníčka na sociálne veci Lucia Plaváková. 

Na Slovensku je mnoho ľudí, ktorí si nemôžu pravidelné cestovanie autom dovoliť. Sú denne odkázaní na hromadnú dopravu a aj kvôli ním musíme urobiť viac pre jej zlepšenie,“ povedala Plaváková a dodala, že filozofiou lístka je, aby sa každému, kto viackrát do týždňa použije nejaký druh hromadnej dopravy výrazne viac oplatilo kúpiť si CeloSlovák. 

PS chce verejnú dopravu zatraktívniť nielen zavedením CeloSlováku, ale aj ďalšími opatreniami. Odborník na dopravu hnutia Martin Pekár priblížil, ako chce hnutie zabezpečiť fungujúcu železničnú dopravu. 


Potrebujeme zlepšiť ponuku. Znamená to viac vlakov, ktoré budú jazdiť častejšie a najmä načas, odstrániť meškania a zlepšiť stav tratí. Takmer 40 % koľajníc je v nevyhovujúcom stave. Potrebujeme sa zamerať na dlhodobú víziu modernizácie a rozvoja železníc, elektrifikáciu tratí, modernizáciu na vyššiu rýchlosť a zvýšenie kapacity preťažených tratí,“ uviedol Pekár.

Ekonomický expert PS Štefan Kišš poukázal, že do železníc Slovensko investuje v porovnaní s okolitými krajinami výrazne menej.“Železničná doprava je naša priorita. Preto potrebujeme zvýšiť financovanie zo strany štátu aj príjmy vďaka viac prepraveným ľuďom aj tovarom a zabezpečiť finančnú stabilitu. Lepšiu hodnotu za peniaze dosiahneme efektívnou priorizáciou investičných projektov – teda realizovať najprv najviac prínosné projekty,“ uzavrel Kišš.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Ivan Korčok: Vysvedčenie Roberta Fica z Bruselu - nedostatočná 

Napriek tomu, že premiér Robert Fico na summite Európskej únie zablokoval 18. balík sankcií voči Rusku, nedosiahol žiadne ústupky v otázke kľúčovej legislatívy Repower EU. Podľa člena...

Michal Šimečka z Bruselu: Fico sa správa ako malé dieťa ktoré nevie, čo chce, ale kričí, kým to nedostane

Suverénna zahraničná politika na štyri svetové strany Roberta Fica zlyhala na celej čiare. Preto vo štvrtok premiér prišiel na summit lídrov EÚ s hrozbou, že zablokuje 18. sankčný...

Fico s Tomášom žijú v ilúzii – realita ľudí je o chudobe, prepúšťaní a ohrozených budúcich dôchodkoch

Minister práce Erik Tomáš a premiér Robert Fico dnes na tlačovej konferencii prezentovali stav rezortu práce, ako keby Slovensko zažívalo zlatý vek sociálneho štandardu. Tvrdili, že...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare