Máme vážne obavy z plánovanej cesty premiéra Roberta Fica do Číny. Namiesto hodnotovo ukotvenej politiky nám hrozí zadlženie a závislosť na režime, ktorý nerešpektuje demokratické princípy, vyhlásil poslanec NR SR a odborník PS na bezpečnosť Tomáš Valášek. „Premiér sa na medzinárodnej scéne stavia do úlohy podporovateľa režimov neceniacich si demokraciu a ľudské práva. Obávam sa,
Máme vážne obavy z plánovanej cesty premiéra Roberta Fica do Číny. Namiesto hodnotovo ukotvenej politiky nám hrozí zadlženie a závislosť na režime, ktorý nerešpektuje demokratické princípy, vyhlásil poslanec NR SR a odborník PS na bezpečnosť Tomáš Valášek.
„Premiér sa na medzinárodnej scéne stavia do úlohy podporovateľa režimov neceniacich si demokraciu a ľudské práva. Obávam sa, čo všetko ešte bude na stretnutiach dojednané vo vzťahu k Taiwanu alebo ruskej agresii na Ukrajine. Obzvlášť po tom, ako sa náš premiér objavil v ruskej propagandistickej televízii a s úsmevom na tvári hovoril, že sa teší na cestu do Moskvy,” povedal Valášek.
Ficova vláda najskôr vytiahla konsolidáciu priamo z peňaženiek Slovákov, a teraz hrozí, že sa navyše ešte aj zadlžime čínskej vláde.
„Ako sa hovorí, vrana k vrane sadá! Alebo, ak chcete – komunisti ku komunistom. Čína sa nebude zdráhať profitovať z našej závislosti. Najviac ma však vyrušilo vyhlásenie premiéra, že to zaplatia súkromníci. Je to klamstvo, vždy to zaplatia ľudia! Vláda sa chystá na pokutné investície od čínskej vlády a bez dôslednej analýzy hodnoty za peniaze. Zarobí čínsky biznis, bude to drahé a budú to platiť naše deti najbližších 30 rokov,” dodal Štefan Kišš, člen Výboru NR SR pre financie a rozpočet.
„Krajiny ako Severné Macedónsko alebo Čierna Hora sa už popálili. Čínske investície im priniesli len korupčné škandály a dlhy. A ani argumenty ohľadom pokrokových čínskych technológií nedávajú zmysel. Minister dopravy nedávno vo videu ospevoval moderné čínske technológie na razenie tunelov, ktoré by chcel využiť aj pri našom najdrahšom tuneli v histórii – tuneli Karpaty. Podobnými technológiami totiž disponujú viaceré európske firmy, napr. v Taliansku alebo Nemecku, čiže ich nepotrebujeme dovážať z Číny,” pripomenul odborník PS na dopravu Martin Pekár.
Podobné články

Slovensko patrí do EÚ, odkazujú politikom zdravotne znevýhodnení z europarlamentu
20. júna
Členstvo Slovenska v EÚ nie je len politická téma, ale otázka každodenného života a dôstojnosti. Počas vystúpenia v Európskom parlamente to zdôraznila Marcela Strhárska z organizácie...

Na predražené futbalové licencie za 8-miliónov eur sa poskladáme všetci
20. júna
Dočasný riaditeľ STVR Igor Slanina so Slovenským futbalovým zväzom podpísal 56 predražených licenčných zmlúv za 8,7 milióna eur. V deň svojho odchodu podpísal ďalších 14...

Robert Fico a Samuel Migaľ sa kvôli kráteniu peňazí pre regióny nedokázali ľuďom pozrieť do očí
20. júna
Bratislava, 19. jún - Zrušenie tlačovej konferencie k odpočtu práce na ministerstve investícií je jasným dôkazom neschopnosti premiéra a ministra investícií obhájiť krátenie 200...