Máme vážne obavy z plánovanej cesty premiéra Roberta Fica do Číny. Namiesto hodnotovo ukotvenej politiky nám hrozí zadlženie a závislosť na režime, ktorý nerešpektuje demokratické princípy, vyhlásil poslanec NR SR a odborník PS na bezpečnosť Tomáš Valášek. „Premiér sa na medzinárodnej scéne stavia do úlohy podporovateľa režimov neceniacich si demokraciu a ľudské práva. Obávam sa,
Máme vážne obavy z plánovanej cesty premiéra Roberta Fica do Číny. Namiesto hodnotovo ukotvenej politiky nám hrozí zadlženie a závislosť na režime, ktorý nerešpektuje demokratické princípy, vyhlásil poslanec NR SR a odborník PS na bezpečnosť Tomáš Valášek.
„Premiér sa na medzinárodnej scéne stavia do úlohy podporovateľa režimov neceniacich si demokraciu a ľudské práva. Obávam sa, čo všetko ešte bude na stretnutiach dojednané vo vzťahu k Taiwanu alebo ruskej agresii na Ukrajine. Obzvlášť po tom, ako sa náš premiér objavil v ruskej propagandistickej televízii a s úsmevom na tvári hovoril, že sa teší na cestu do Moskvy,” povedal Valášek.
Ficova vláda najskôr vytiahla konsolidáciu priamo z peňaženiek Slovákov, a teraz hrozí, že sa navyše ešte aj zadlžime čínskej vláde.
„Ako sa hovorí, vrana k vrane sadá! Alebo, ak chcete – komunisti ku komunistom. Čína sa nebude zdráhať profitovať z našej závislosti. Najviac ma však vyrušilo vyhlásenie premiéra, že to zaplatia súkromníci. Je to klamstvo, vždy to zaplatia ľudia! Vláda sa chystá na pokutné investície od čínskej vlády a bez dôslednej analýzy hodnoty za peniaze. Zarobí čínsky biznis, bude to drahé a budú to platiť naše deti najbližších 30 rokov,” dodal Štefan Kišš, člen Výboru NR SR pre financie a rozpočet.
„Krajiny ako Severné Macedónsko alebo Čierna Hora sa už popálili. Čínske investície im priniesli len korupčné škandály a dlhy. A ani argumenty ohľadom pokrokových čínskych technológií nedávajú zmysel. Minister dopravy nedávno vo videu ospevoval moderné čínske technológie na razenie tunelov, ktoré by chcel využiť aj pri našom najdrahšom tuneli v histórii – tuneli Karpaty. Podobnými technológiami totiž disponujú viaceré európske firmy, napr. v Taliansku alebo Nemecku, čiže ich nepotrebujeme dovážať z Číny,” pripomenul odborník PS na dopravu Martin Pekár.
Podobné články
Michal Šimečka: Premiér sa bojí diskutovať o svojich zlyhaniach, vylúčenie verejnosti je škandál
21. januára
Škandál a neuveriteľná hanba. "Premiér sa bojí diskutovať o svojich zlyhaniach. Požiadal o neverejné rokovanie Národnej rady. Nechce, aby verejnosť vedela, o čom sa rozprávame. Koalícia...
Slovensko má na viac. Spustili sme petíciu za zachovanie orientácie Slovenska
20. januára
V pondelok nastupuje nová americká administratíva na čele s Donaldom Trumpom, preto je dôležité, aby sme si jasne zadefinovali slovenské záujmy voči nášmu kľúčovému spojencovi. Presne...
Huliakov deštruktívny zákon nesmie získať podporu, vyzývame ministrov Tarabu a Kmeca, aby konali
19. januára
Rudolf Huliak chce deštruktívnym návrhom zákona zvrátiť reformu národných parkov. Je to nehorázny krok, ktorý by slovenské národné parky vrátil o desiatky rokov späť. Prioritou by...