Prejsť na obsah

Cesta Roberta Fica do Číny ohrozuje naše postavenie aj ekonomiku

Máme vážne obavy z plánovanej cesty premiéra Roberta Fica do Číny. Namiesto hodnotovo ukotvenej politiky nám hrozí zadlženie a závislosť na režime, ktorý nerešpektuje demokratické princípy, vyhlásil poslanec NR SR a odborník PS na bezpečnosť Tomáš Valášek. „Premiér sa na medzinárodnej scéne stavia do úlohy podporovateľa režimov neceniacich si demokraciu a ľudské práva. Obávam sa,

Máme vážne obavy z plánovanej cesty premiéra Roberta Fica do Číny. Namiesto hodnotovo ukotvenej politiky nám hrozí zadlženie a závislosť na režime, ktorý nerešpektuje demokratické princípy, vyhlásil poslanec NR SR a odborník PS na bezpečnosť Tomáš Valášek.

„Premiér sa na medzinárodnej scéne stavia do úlohy podporovateľa režimov neceniacich si demokraciu a ľudské práva. Obávam sa, čo všetko ešte bude na stretnutiach dojednané vo vzťahu k Taiwanu alebo ruskej agresii na Ukrajine. Obzvlášť po tom, ako sa náš premiér objavil v ruskej propagandistickej televízii a s úsmevom na tvári hovoril, že sa teší na cestu do Moskvy,” povedal Valášek.

Ficova vláda najskôr vytiahla konsolidáciu priamo z peňaženiek Slovákov, a teraz hrozí, že sa navyše ešte aj zadlžime čínskej vláde.

„Ako sa hovorí, vrana k vrane sadá! Alebo, ak chcete – komunisti ku komunistom. Čína sa nebude zdráhať profitovať z našej závislosti. Najviac ma však vyrušilo vyhlásenie premiéra, že to zaplatia súkromníci. Je to klamstvo, vždy to zaplatia ľudia! Vláda sa chystá na pokutné investície od čínskej vlády a bez dôslednej analýzy hodnoty za peniaze. Zarobí čínsky biznis, bude to drahé a budú to platiť naše deti najbližších 30 rokov,” dodal Štefan Kišš, člen Výboru NR SR pre financie a rozpočet.

„Krajiny ako Severné Macedónsko alebo Čierna Hora sa už popálili. Čínske investície im priniesli len korupčné škandály a dlhy. A ani argumenty ohľadom pokrokových čínskych technológií nedávajú zmysel. Minister dopravy nedávno vo videu ospevoval moderné čínske technológie na razenie tunelov, ktoré by chcel využiť aj pri našom najdrahšom tuneli v histórii – tuneli Karpaty. Podobnými technológiami totiž disponujú viaceré európske firmy, napr. v Taliansku alebo Nemecku, čiže ich nepotrebujeme dovážať z Číny,” pripomenul odborník PS na dopravu Martin Pekár.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Tamara Stohlová: Slovenská príroda nemôže byť obeťou koaličného chaosu

28. januára

SNS pokračuje v snahe vymazať ochranu prírody na Slovensku, varuje podpredsedníčka Výboru NR SR pre pôdohospodárstvo a životné prostredie Tamara Stohlová. “SNS pokračuje v snahe...

Útokom na školách musíme predchádzať. Vyzývame ministra školstva, aby konal

28. januára

Progresívne Slovensko v marci predloží návrhy zákonov, ktoré pomôžu predchádzať útokom na školách, ak ministerstvo školstva nepredstaví vlastné riešenie. Na školách potrebujeme...

Ivan Štefunko: Mesiac po stretnutí s Vladimírom Putinom predseda vlády nič nevyriešil

28. januára

Ani mesiac po ceste premiéra Roberta Fica do Moskvy nevieme, čo tam vlastne dohodol, povedal podpredseda Progresívneho Slovenska Ivan Štefunko. „Nič. Mesiac po stretnutí s vojnovým...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare