Progresívne Slovensko varuje pred podozrivým bezpečnostným auditom, ktorý si objednala Slovenská správa ciest za 5,7 milióna eur. Cena je privysoká a priebeh súťaže mimoriadne podozrivý, upozorňuje expert na dopravu Martin Pekár. “Hneď na začiatku súťaže boli účelovo nastavené podmienky. Podmienkou bolo absolvovaných minimálne 1000 km auditu ciest, čo automaticky vylúčilo autorizovaných slovenských audítorov. Do súťaže
Tlačové správy
Progresívne Slovensko varuje pred podozrivým bezpečnostným auditom, ktorý si objednala Slovenská správa ciest za 5,7 milióna eur. Cena je privysoká a priebeh súťaže mimoriadne podozrivý, upozorňuje expert na dopravu Martin Pekár.
“Hneď na začiatku súťaže boli účelovo nastavené podmienky. Podmienkou bolo absolvovaných minimálne 1000 km auditu ciest, čo automaticky vylúčilo autorizovaných slovenských audítorov. Do súťaže sa prihlásil jeden uchádzač. Nebola to teda skutočná súťaž. Tender nakoniec vyhralo občianske združenie Autoclub, ktoré sa doteraz venovalo karavanom, uviedol Pekár.
Združenie nadviazalo pred tendrom spoluprácu so zahraničnými kľúčovými expertmi, ktorí splnili viaceré podmienky súťaže na poslednú chvíľu, niektoré až po vyhlásení tendra.
“Za štyri roky objednaných služieb zaplatí SSC až 5,7 milióna eur. To je extrémne veľa za tieto služby. V Česku, ktoré je dvakrát väčšie ako Slovensko, by za túto sumu dokázali financovať audity najbližších 15 rokov. Zároveň je veľmi zaujímavé, že SSC z celkovej sumy už v máji vyčerpala viac ako polovicu – tri milióny eur. Kam sa tak ponáhľajú?“ pýta sa Pekár s tým, že určite by pomohlo v podmienkach tendra rozdeliť úseky na menšie, aby sa mohli prihlásiť aj slovenskí audítori. Vzájomná konkurencia by podľa neho stlačila cenu za kilometer auditu výrazne dolu.
Odborník na dopravu zdôrazňuje potrebu otvoriť tému hmotnej zodpovednosti politikov a osôb vo verejnom vykone. Kým sa tento zákon nepodarí presadiť, podobné „prešľapy“ sa podľa neho budú diať naďalej.
“Oceňujem však okamžitú reakciu pána ministra Lančariča, ktorý nastúpil tesne po uzavretí tejto zmluvy, takže ju neinicioval. Verím, že tento prinajmenšom podozrivý kontrakt bude zo strany Ministerstva Dopravy riadne preverený,” uzavrel Pekár.
Podobné články

Tajné služby v zlých rukách sú pre Slovensko bezpečnostné riziko, obvinenie nominantov Smeru a SNS je alarmujúce
19. septembra
Po bývalom aj súčasnom riaditeľovi SIS či riaditeľovi NBÚ sú už obvinení aj exriaditelia Vojenského spravodajstva, obaja nominanti Smeru a SNS. Súčasné fungovanie spravodajských a...

Šimečka: Vládu nemusí zostavovať Smer. Poďme všetci presviedčať nerozhodnutých, aby slušnosť zvíťazila.
18. septembra
Progresívne Slovensko apeluje, aby sme sa všetci sústredili na presviedčanie nerozhodnutých, tí podľa hnutia rozhodnú o tom, kto bude zostavovať vládu. Každý jeden človek môže...

Valášek po stretnutí so šéfom NATO Stoltenbergom: Nie bitky, ale odbornosť a sebavedomosť robí zo Slovenska rešpektovaného spojenca
13. septembra
Potýčka Kaliňáka a Matoviča je hanbou a novým dnom slovenskej politiky, povedal po stretnutí s generálnym tajomníkom NATO Jensom Stoltenbergom podpredseda Progresívneho Slovenska a...