Prejsť na obsah

Bezpečnostný audit pre SSC za 5,7 milióna eur je mimoriadne podozrivý

Progresívne Slovensko varuje pred podozrivým bezpečnostným auditom, ktorý si objednala Slovenská správa ciest za 5,7 milióna eur. Cena je privysoká a priebeh súťaže mimoriadne podozrivý, upozorňuje expert na dopravu Martin Pekár.  “Hneď na začiatku súťaže boli účelovo nastavené podmienky. Podmienkou bolo absolvovaných minimálne 1000 km auditu ciest, čo automaticky vylúčilo autorizovaných slovenských audítorov. Do súťaže

Progresívne Slovensko varuje pred podozrivým bezpečnostným auditom, ktorý si objednala Slovenská správa ciest za 5,7 milióna eur. Cena je privysoká a priebeh súťaže mimoriadne podozrivý, upozorňuje expert na dopravu Martin Pekár. 

“Hneď na začiatku súťaže boli účelovo nastavené podmienky. Podmienkou bolo absolvovaných minimálne 1000 km auditu ciest, čo automaticky vylúčilo autorizovaných slovenských audítorov. Do súťaže sa prihlásil jeden uchádzač. Nebola to teda skutočná súťaž. Tender nakoniec vyhralo občianske združenie Autoclub, ktoré sa doteraz venovalo karavanom, uviedol Pekár.

Združenie nadviazalo pred tendrom spoluprácu so zahraničnými kľúčovými expertmi, ktorí splnili viaceré podmienky súťaže na poslednú chvíľu, niektoré až po vyhlásení tendra. 

“Za štyri roky objednaných služieb zaplatí SSC až 5,7 milióna eur. To je extrémne veľa za tieto služby. V Česku, ktoré je dvakrát väčšie ako Slovensko, by za túto sumu dokázali financovať audity najbližších 15 rokov. Zároveň je veľmi zaujímavé, že SSC z celkovej sumy už v máji vyčerpala viac ako polovicu – tri milióny eur. Kam sa tak ponáhľajú?“ pýta sa Pekár s tým, že určite by pomohlo v podmienkach tendra rozdeliť úseky na menšie, aby sa mohli prihlásiť aj slovenskí audítori. Vzájomná konkurencia by podľa neho stlačila cenu za kilometer auditu výrazne dolu.

Odborník na dopravu zdôrazňuje potrebu otvoriť tému hmotnej zodpovednosti politikov a osôb vo verejnom vykone. Kým sa tento zákon nepodarí presadiť, podobné „prešľapy“ sa podľa neho budú diať naďalej.

“Oceňujem však okamžitú reakciu pána ministra Lančariča, ktorý nastúpil tesne po uzavretí tejto zmluvy, takže ju neinicioval. Verím, že tento prinajmenšom podozrivý kontrakt bude zo strany Ministerstva Dopravy riadne preverený,” uzavrel Pekár.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Oskar Dvořák: Kotlár dostáva od štátu príplatok za konšpirácie 50-tisíc eur

21. októbra

Minister vnútra Šutaj Eštok dnes celému Slovensku oficiálne potvrdil, že splnomocnenec vlády Kotlár je úplne zbytočný, pripomenul odborník Progresívneho Slovenska na oblasť...

Zdravotníctvo je v katastrofálnom stave a Robert Fico opäť dáva ruky preč

21. októbra

Progresívne Slovensko vyzýva ministra Šaška, aby zastavil chaos v zdravotníctve a obzvlášť v trenčianskej nemocnici. Po 13 rokoch Ficových vlád od premiéra znova počujeme len smutné...

Predkladáme novelu zákona o miestnom poplatku za rozvoj

19. októbra

Rozhodli sme sa predložiť na októbrovú schôdzu parlamentu novelu zákona o miestnom poplatku za rozvoj, ktorá reaguje na požiadavky NKÚ a taktiež obcí po celom Slovensku, vyjadril sa...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare