Progresívne Slovensko varuje pred podozrivým bezpečnostným auditom, ktorý si objednala Slovenská správa ciest za 5,7 milióna eur. Cena je privysoká a priebeh súťaže mimoriadne podozrivý, upozorňuje expert na dopravu Martin Pekár. “Hneď na začiatku súťaže boli účelovo nastavené podmienky. Podmienkou bolo absolvovaných minimálne 1000 km auditu ciest, čo automaticky vylúčilo autorizovaných slovenských audítorov. Do súťaže
Progresívne Slovensko varuje pred podozrivým bezpečnostným auditom, ktorý si objednala Slovenská správa ciest za 5,7 milióna eur. Cena je privysoká a priebeh súťaže mimoriadne podozrivý, upozorňuje expert na dopravu Martin Pekár.
“Hneď na začiatku súťaže boli účelovo nastavené podmienky. Podmienkou bolo absolvovaných minimálne 1000 km auditu ciest, čo automaticky vylúčilo autorizovaných slovenských audítorov. Do súťaže sa prihlásil jeden uchádzač. Nebola to teda skutočná súťaž. Tender nakoniec vyhralo občianske združenie Autoclub, ktoré sa doteraz venovalo karavanom, uviedol Pekár.
Združenie nadviazalo pred tendrom spoluprácu so zahraničnými kľúčovými expertmi, ktorí splnili viaceré podmienky súťaže na poslednú chvíľu, niektoré až po vyhlásení tendra.
“Za štyri roky objednaných služieb zaplatí SSC až 5,7 milióna eur. To je extrémne veľa za tieto služby. V Česku, ktoré je dvakrát väčšie ako Slovensko, by za túto sumu dokázali financovať audity najbližších 15 rokov. Zároveň je veľmi zaujímavé, že SSC z celkovej sumy už v máji vyčerpala viac ako polovicu – tri milióny eur. Kam sa tak ponáhľajú?“ pýta sa Pekár s tým, že určite by pomohlo v podmienkach tendra rozdeliť úseky na menšie, aby sa mohli prihlásiť aj slovenskí audítori. Vzájomná konkurencia by podľa neho stlačila cenu za kilometer auditu výrazne dolu.
Odborník na dopravu zdôrazňuje potrebu otvoriť tému hmotnej zodpovednosti politikov a osôb vo verejnom vykone. Kým sa tento zákon nepodarí presadiť, podobné „prešľapy“ sa podľa neho budú diať naďalej.
“Oceňujem však okamžitú reakciu pána ministra Lančariča, ktorý nastúpil tesne po uzavretí tejto zmluvy, takže ju neinicioval. Verím, že tento prinajmenšom podozrivý kontrakt bude zo strany Ministerstva Dopravy riadne preverený,” uzavrel Pekár.
Podobné články

Samozvanej strane regiónov - Hlasu vyhovuje zmrazenie peňazí pre samosprávy
11. júla
Poslanci strany HLAS neprišli podporiť naše uznesenie, hoci hovorí len to, čo sami regiónom sľubovali už v kampani. Kým poslanci Hlasu odmietajú podporiť uvoľnenie 200 miliónov eur pre...

B. Vančo: Zvolávame mimoriadne rokovanie výboru, zlyhania ministra Suska sú zásadné
10. júla
Novela Trestného zákona z dielne ministra spravodlivosti Borisa Suska priniesla svoje skazené ovocie. Trpia ňou bežní ľudia aj právny štát, povedal člen Ústavnoprávneho výboru NR SR...

Transakčná daň ničí slovenskú ekonomiku už 100 dní, vracia sa doba cashu
10. júla
Letná sezóna je v plnom prúde, ľudia v cestovnom ruchu doplácajú na hlúpu transakčnú daň, ktorá im ničí ich podnikanie. Reštaurácie, malé obchody aj penzióny už prestávajú...