Prejsť na obsah

Bezpečnostný audit pre SSC za 5,7 milióna eur je mimoriadne podozrivý

Progresívne Slovensko varuje pred podozrivým bezpečnostným auditom, ktorý si objednala Slovenská správa ciest za 5,7 milióna eur. Cena je privysoká a priebeh súťaže mimoriadne podozrivý, upozorňuje expert na dopravu Martin Pekár.  “Hneď na začiatku súťaže boli účelovo nastavené podmienky. Podmienkou bolo absolvovaných minimálne 1000 km auditu ciest, čo automaticky vylúčilo autorizovaných slovenských audítorov. Do súťaže

Progresívne Slovensko varuje pred podozrivým bezpečnostným auditom, ktorý si objednala Slovenská správa ciest za 5,7 milióna eur. Cena je privysoká a priebeh súťaže mimoriadne podozrivý, upozorňuje expert na dopravu Martin Pekár. 

“Hneď na začiatku súťaže boli účelovo nastavené podmienky. Podmienkou bolo absolvovaných minimálne 1000 km auditu ciest, čo automaticky vylúčilo autorizovaných slovenských audítorov. Do súťaže sa prihlásil jeden uchádzač. Nebola to teda skutočná súťaž. Tender nakoniec vyhralo občianske združenie Autoclub, ktoré sa doteraz venovalo karavanom, uviedol Pekár.

Združenie nadviazalo pred tendrom spoluprácu so zahraničnými kľúčovými expertmi, ktorí splnili viaceré podmienky súťaže na poslednú chvíľu, niektoré až po vyhlásení tendra. 

“Za štyri roky objednaných služieb zaplatí SSC až 5,7 milióna eur. To je extrémne veľa za tieto služby. V Česku, ktoré je dvakrát väčšie ako Slovensko, by za túto sumu dokázali financovať audity najbližších 15 rokov. Zároveň je veľmi zaujímavé, že SSC z celkovej sumy už v máji vyčerpala viac ako polovicu – tri milióny eur. Kam sa tak ponáhľajú?“ pýta sa Pekár s tým, že určite by pomohlo v podmienkach tendra rozdeliť úseky na menšie, aby sa mohli prihlásiť aj slovenskí audítori. Vzájomná konkurencia by podľa neho stlačila cenu za kilometer auditu výrazne dolu.

Odborník na dopravu zdôrazňuje potrebu otvoriť tému hmotnej zodpovednosti politikov a osôb vo verejnom vykone. Kým sa tento zákon nepodarí presadiť, podobné „prešľapy“ sa podľa neho budú diať naďalej.

“Oceňujem však okamžitú reakciu pána ministra Lančariča, ktorý nastúpil tesne po uzavretí tejto zmluvy, takže ju neinicioval. Verím, že tento prinajmenšom podozrivý kontrakt bude zo strany Ministerstva Dopravy riadne preverený,” uzavrel Pekár.

Zdielať
FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare

Podobné články

Prémier by vianočnou cestou do Moskvy nič nevyriešil, o tranzite plynu musí rokovať v Kyjive

21. decembra

Vyzývame predsedu vlády, nech sa vyjadrí k informáciám, že sa ešte pred Vianocami chystá na návštevu Moskvy, uviedol predseda Progresívneho Slovenska Michal Šimečka. Udávajú to podľa...

Zora Jaurová: Machalovi nominanti vo FPU spôsobili hneď na prvom stretnutí chaos

20. decembra

Podpredsedníčka Progresívneho Slovenska Zora Jaurová sa zúčastnila na mimoriadnom zasadnutí sa Rady Fondu na podporu umenia, "Po dlhom čase bolo uznášaniaschopné, keďže nominanti...

Zdravotníctvo je dočasne stabilizované, ale stále v ohrození života

20. decembra

Dohoda s odbormi je dobrou správou pre pacientov a sme pripravení kvôli nej prísť do parlamentu, reagoval poslanec Progresívneho Slovenska Oskar Dvořák. "Zdravotníctvo však je dočasne...

FacebookTwitterLinkedInEmailCopy LinkShare