Progresívne Slovensko varuje pred podozrivým bezpečnostným auditom, ktorý si objednala Slovenská správa ciest za 5,7 milióna eur. Cena je privysoká a priebeh súťaže mimoriadne podozrivý, upozorňuje expert na dopravu Martin Pekár. “Hneď na začiatku súťaže boli účelovo nastavené podmienky. Podmienkou bolo absolvovaných minimálne 1000 km auditu ciest, čo automaticky vylúčilo autorizovaných slovenských audítorov. Do súťaže
Progresívne Slovensko varuje pred podozrivým bezpečnostným auditom, ktorý si objednala Slovenská správa ciest za 5,7 milióna eur. Cena je privysoká a priebeh súťaže mimoriadne podozrivý, upozorňuje expert na dopravu Martin Pekár.
“Hneď na začiatku súťaže boli účelovo nastavené podmienky. Podmienkou bolo absolvovaných minimálne 1000 km auditu ciest, čo automaticky vylúčilo autorizovaných slovenských audítorov. Do súťaže sa prihlásil jeden uchádzač. Nebola to teda skutočná súťaž. Tender nakoniec vyhralo občianske združenie Autoclub, ktoré sa doteraz venovalo karavanom, uviedol Pekár.
Združenie nadviazalo pred tendrom spoluprácu so zahraničnými kľúčovými expertmi, ktorí splnili viaceré podmienky súťaže na poslednú chvíľu, niektoré až po vyhlásení tendra.
“Za štyri roky objednaných služieb zaplatí SSC až 5,7 milióna eur. To je extrémne veľa za tieto služby. V Česku, ktoré je dvakrát väčšie ako Slovensko, by za túto sumu dokázali financovať audity najbližších 15 rokov. Zároveň je veľmi zaujímavé, že SSC z celkovej sumy už v máji vyčerpala viac ako polovicu – tri milióny eur. Kam sa tak ponáhľajú?“ pýta sa Pekár s tým, že určite by pomohlo v podmienkach tendra rozdeliť úseky na menšie, aby sa mohli prihlásiť aj slovenskí audítori. Vzájomná konkurencia by podľa neho stlačila cenu za kilometer auditu výrazne dolu.
Odborník na dopravu zdôrazňuje potrebu otvoriť tému hmotnej zodpovednosti politikov a osôb vo verejnom vykone. Kým sa tento zákon nepodarí presadiť, podobné „prešľapy“ sa podľa neho budú diať naďalej.
“Oceňujem však okamžitú reakciu pána ministra Lančariča, ktorý nastúpil tesne po uzavretí tejto zmluvy, takže ju neinicioval. Verím, že tento prinajmenšom podozrivý kontrakt bude zo strany Ministerstva Dopravy riadne preverený,” uzavrel Pekár.
Podobné články

Vo štvrtok na námestiach po celom Slovensku ukážeme, že stojíme na správnej strane, odkazujú PS, SaS, KDH a Demokrati
07. mája
PS, SaS, KDH a Demokrati vo štvrtok, 8. mája, pozývajú ľudí na zhromaždenia po celom Slovensku. V Bratislave začínajú o 18:00 na Námestí Slobody, konať sa budú aj v ďalších 12...

Ján Hargaš: Richard Takáč neodpovedá na otázky verejnosti, ministra sa ich budeme pýtať na výbore
07. mája
Minister pôdohospodárstva Richard Takáč sa vyhovára ako dieťa v škôlke. Namiesto toho, aby vysvetľoval papalášske haciendy z eurofondov, venuje sa všetkému ostatnému, len nie ich...

Minister Takáč si po prevalení kauzy haciend pre oligarchov zabezpečil právne služby Mareka Paru za 200-tisíc eur zo štátneho
06. mája
Minister pôdohospodárstva a podpredseda Smeru Richard Takáč rámcovú dohodu na viac ako 200-tisíc eur s advokátskou kanceláriou poradcu premiéra Roberta Fica a dvorného advokáta Smeru...