Zvýšime financovanie vysokých škôl tak, aby sa výdavky v pomere k HDP priblížili priemeru OECD. Navýšime podiel dotácie pre vysoké školy rozdeľovaný výkonnostnými zmluvami, ktoré im vytvárajú priestor pre definovanie vlastných cieľov a indikátorov s cieľom podporiť kvality v misii, ktorú si škola definovala. Podľa svojich zdrojov a vlastných stratégií rozvoja sa niektoré školy budú viac
- Zvýšime financovanie vysokých škôl tak, aby sa výdavky v pomere k HDP priblížili priemeru OECD.
- Navýšime podiel dotácie pre vysoké školy rozdeľovaný výkonnostnými zmluvami, ktoré im vytvárajú priestor pre definovanie vlastných cieľov a indikátorov s cieľom podporiť kvality v misii, ktorú si škola definovala. Podľa svojich zdrojov a vlastných stratégií rozvoja sa niektoré školy budú viac venovať špičkovému základnému výskumu, iné príprave na prax a aplikovanému výskumu, ďalšie spolupráci s regiónom, v ktorom pôsobia a pod.
- Vyhodnotíme efektívnosť prebiehajúcich akreditačných procesov a na základe výsledkov urobíme potrebné zmeny. Zameriame sa okrem iného na zapájanie študentov/študentiek a zamestnávateľov do práce akreditačnej agentúry , ako aj na otázku, ako môže akreditačná agentúra prispieť k znižovaniu výskytu akademických podvodov.
- Zvýšime kvalitu vysokoškolského vzdelávania pre všetkých študentov, aby boli lepšie pripravení na život cez stimulovanie interdisciplinárneho vzdelávania, vertikálnej mobility medzi VŠ a zároveň cez financovanie kvalitného vzdelávania.
- Zvýšime akceptáciu bakalárskeho stupňa ako plnohodnotného vysokoškolského vzdelania, ktoré bude reálne pripravovať na trh práce. Štát ako jeden z najväčších zamestnávateľov prispôsobí verejnú a štátnu službu tak, aby umožnila plnohodnotný profesijný i platový rast bakalárskych absolventov a absolventiek.
- Zameriame sa na reálne zavedenie akademickej etiky a výskumnej integrity do praxe tak, aby sa eliminovali nielen prehrešky v akademickej práci, ale aj v správaní (napr. obťažovanie). Zabezpečíme prístup do moderného antiplagiátorského systému schopného reagovať aj na texty písané s podporou umelej inteligencie. U čelných predstaviteľov a predstaviteliek štátu nebudeme tolerovať podvodne získané tituly.
- Vytvoríme podmienky pre uplatniteľnosť modelu nárokovateľných podporných opatrení podobne ako na nižších stupňoch vzdelávania. Školám umožní flexibilne reagovať na trvalé a dočasné (napr. adaptačný proces, kariérové poradenstvo a pod.) individuálne vzdelávacie potreby všetkých študentov a študentiek, vrátane tých so znevýhodnením a nadaním.